İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT4903 İleri Dijital Sunum ve Portfolyo Tasarımı Güz 0 4 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Adobe Creative Suite, Rhino ve InDesign
Dersin Amacı: Ders, öğrencilerin ileri düzey dijital sunum tekniklerini ve profesyonel portföy tasarımı becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, dijital araçları ve görsel anlatım yöntemlerini kullanarak yaratıcı ve etkili portföyler oluşturmayı, aynı zamanda tasarımlarını profesyonel düzeyde sunmayı öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital sunum ve portföy tasarımı için gerekli ileri düzey yazılım ve araçları etkili bir şekilde kullanabilir.
2. Tasarımlarını güçlü bir görsel anlatım diliyle ifade ederek profesyonel bir portföy oluşturabilir.
3. Portföylerinde kendi tasarım kimliklerini yansıtarak yaratıcı ve özgün yaklaşımlar geliştirebilir.
4. Projelerini dijital ortamda farklı tekniklerle (örneğin, animasyonlar, 3D görseller) etkili bir şekilde sunabilir.
5. Dijital sunum ve portföy tasarımında güncel trendleri ve yenilikçi teknikleri araştırabilir ve uygulayabilir.
6. Portföy tasarımı ve sunum süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir, iyileştirme alanlarını belirleyebilir.

Dersin İçeriği

• Görsel Anlatımın Temelleri: Dijital sunumlarda etkili görsel anlatım oluşturma.
• İleri Dijital Araçlar: Adobe Creative Suite, Rhino ve InDesign gibi yazılımların ileri düzey kullanımı.
• Portföyde Görsel Bütünlük: Görsel kimlik, tipografi ve grafik tasarım ile tutarlı bir portföy oluşturma.
• Animasyon ve Etkileşimli Sunumlar: Hareketli ve etkileşimli dijital portföy öğelerinin geliştirilmesi.
• Web Tabanlı ve Etkileşimli Portföyler: Online portföy platformları kullanarak profesyonel dijital portföy oluşturma.
• Portföyün Güncel Trendlerle Uyumlu Hale Getirilmesi: Dijital portföy tasarımında yenilikçi yaklaşımlar ve trendlerin araştırılması.
• Final Portföy Geliştirme: Yıl boyunca yapılan çalışmaları kapsayan kapsamlı bir dijital portföyün oluşturulması.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay İnceleme, Teknoloji Destekli Öğrenme, Proje Hazırlama, Uygulama, Diğerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanıtım Toplantısı, Ders İçeriği, Haftalık Program Proje 01 için Hazırlık
2) Form arayışı, Form ve Mekan Proje 01 / Konsept Poster.
3) Bir imajın temel öğeleri olarak Nokta, Çizgi ve Düzlem. Proje 02 / Nokta, Çizgi, Düzlem
4) Ritim ve Denge Proje 03 Bölüm 1
5) Gestalt İlkeleri ve mizanpaj tasarımında kullanımı Proje 03 Bölüm 2: İçeriği yeniden tasarlamak
6) Ritim ve Denge Proje 04 / Broşür Tasarımı
7) Birlik ve Görsel Hiyerarşi Proje 05 / Görsel Hiyerarşi
8) Renkle İlgili Temel Bilgiler ve Renkle Tasarım Proje 06 / Seçici vurgu: Renk
9) Tip Seçme ve Kullanma Proje 07 / Tip
10) Hepsini Bir Araya Getirmek: Yazı Tipi ve Görüntüyü Birleştirme, Izgaralar, Çerçeveleme Proje 08/ Aynı ızgara üzerinde çalışmak Final Proje Hazırlığı
11) Özgeçmiş Tasarımı Izgara sistemi ve CV'ler üzerinde çalışma
12) Portföy Tasarım Izgara sistemi, CV ve düzen üzerinde çalışmaya devam
13) Çevrimiçi ve Etkileşimli Portföyler Dijital özgeçmiş ve projelerin görsel ve metinsel malzemeleri getirilmeli
14) Portföy Tasarımı Son eleştiriler için Portföyün sonlandırılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Adobe'nin resmi referans kitapları - Official reference books of Adobe.
Programların yardım dosyaları - Help files of the programs.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 8 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 6 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 8 4 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 2 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir,
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, 5
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, 5
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur,
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur.
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur,