Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilir Tasarıma Genel Bakış:
Ekolojik tasarım prensiplerinin kentsel ölçekten, bina ölçeğine doğru ele alınması. LEED sertifikasyon sisteminin incelikleri. Sürdürülebilir tasarımın genel mimari ilkelerle nasıl bağdaştırıldığına dair incelemeler. Ele alınacak konular arasında, malzeme seçimi, gömülü enerji kavramı, geri dönüşüm yöntemleri, kalite ve dayanıklılık ve yaşam döngüsü fiyat analizi bulunmakta. |
Yok |
2) |
Yeşil Binaların Sertifikalandırılması ve Pazarlanması:
Sürdürülebilir binaların pazarlanabilir olması için, belirli ölçütlere göre inşa edilmiş olmaları gerekir. Ders kapsamında bu ölçütler ele alınacak ve çeşitli değerlendirme sistemleri hakkında bilgi edinilecektir. Bunarlın arasında Green Building Advisor software, Athena Environmental Impact Estimator, ENVest, LEED, ve Green Globe Standards bulunmaktadır. |
U.S. Green Building Counci'ın (LEED sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.usgbc.org/
British Research Establishment Environmental Assessment Method'ın (BREEAM sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.breeam.org/ |
3) |
Binalarda Aydınlatma:
Mekan aydınlatması kavramının, ışık kaynağı, ışık kalitesi, yüzey yansımaları, aydınlatma kontrolü ve aydınlatma uygulamaları bazında değerlendirilmesi. Ders kapsamında, doğal aydınlatmanın, hem insan sağlığı hem de enerji tasarrufu açısından önemine değinilecek, iç mekanlardaki aydınlatma kalitesi irdelenecektir. |
Okuma: Sinopoli, s. 47-56 |
4) |
Pasif güneş mimarisi |
Yok |
5) |
Yenilenebilir enerjinin temeli: Güneş enerjisi |
Okuma: Droege s. 307-312 (100% Renewable: One Man’s Journey for a Solar World); Simon s. 87-102 (Solar Energy) |
6) |
Rüzgar enerjisi |
Okuma: Simon s. 103-122 (Wind Energy) |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Suyun tasarruflu kullanımı, gri su geri kazanımı, yağmur hasadı |
Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 78-83) |
9) |
Sürdürülebilir tasarımda malzeme, gömülü enerji kavramı |
Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 84-106) |
10) |
Beşikten beşiğe (Cradle 2 cradle) tasarım ve sürdürülebilir malzeme sertifikasyon sistemleri |
Okuma: McDonough and Braungart: Introduction (s. 3-16) |
11) |
Toplumsal sürdürülebilirlik |
Okuma: Simon Guy, & Steven A. Moore, s. 47-58 |
12) |
Sürdürülebilir tasarımın geleceği |
Yok |
13) |
Öğrenci sunumları |
Final ödevine ilişkin ön sunum |
14) |
Öğrenci sunumları |
Final ödevine ilişkin ön sunum |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, |
3 |
2) |
21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, |
4 |
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, |
3 |
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, |
1 |
5) |
İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, |
4 |
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, |
3 |
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, |
2 |
8) |
İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |
4 |