ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3903 | İçmimarlık için Peyzaj Tasarımı | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | . |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yapılaşmış çevrenin ayrılmaz bir parçası olan insan yapısı doğal çevrenin tasarımında iç mekanla ilişkisini göz önünde bulundurarak, farklı kültürlerin geçmiş deneyimlerini irdelemek; yeni tasarım sorunlarının çözümlerine farklı bir bakış açısı yaratmak ve insan yapısı doğal çevrenin oluşturulmasında kuramsal/kavramsal bilgileri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Mimari ölçekte, insan yapısı doğal çevrenin insan yaşamı için öneminin farkında olur, 2.İnsan yapısı doğal çevrelerin tasarımını yapabilmek için gerekli peyzaj mimarlığı dilini, elemanlarını ve tekniklerini kullanır, 3.İnsan yapısı doğal çevredeki tasarım farklılıklarının, insanın doğaya bakış açısının değişimine bağlı olarak nasıl değiştiğini yorumlayabilir, 4.Mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası olduğunu bilerek, tasarımlarında peyzaj tasarımını yapabilir. 5.İnsan yapısı doğal çevrenin tasarımında iç mekanla ilişkisini kurabilir. |
1.Mimarlık ve peyzaj İlişkisi; İnsan ve doğa bütünlüğünün önemi ve Doğanın yeniden yaratılması : insan yapısı çevre 2.Mimarlık tarihinde insan yapısı doğal çevreye farklı yaklaşımlar :Tarihsel bir perspektif 3.Ortaçağ’da doğa anlayışı 4.Rönesans rasyonalizm ve labirent ; Barok dönemi ve İslamiyetin geometrik düzenli peyzaj anlayışı, 5.Uzak doğu insan doğa ilişkisi düşüncesi; Çin,Japon ve 18. yüzyıl İngiliz peyzaj geleneğinde Romantisizm. 6.Endüstri Devrimi ve kentsel ölçekte peyzaj planlama anlayışının gelişmesi : Garden City hareketi,Central Park, City in the park ...vb. 7.ARA SINAV 8. Peyzaj Elemanları 1 : Yumuşak Dokular: Ağaçlar,bitki ve çiçekler ; 9. Peyzaj Elemanları 2 : Sert dokular: Kaplama yüzeyler,üst örtü ve gölgelikler; Sınırlama elemanları: Duvar, korkuluk ve çitler, vb elemanlar 10. Peyzaj Elemanları 3: Dış Mekan kullanım elemanları ve mobilyalar:Oturma elemanları, aydınlatma elemanları,işaret levhaları,ilan ve duyuru panoları,ağaç ve saksıları, çöp toplama elemanları, 11. Peyzaj Elemanları 4: Su Elemanı 12. ÇağdaşTasarım yaklaşımları ve tasarım elemanlarının biçimlenme özellikleri 13. ÇağdaşTasarım yaklaşımları ve tasarım elemanları biçimlenme özellikleri 14. Kentli için doğa parçasına sahip olmak: Çatı bahçeleri,eco architecture ve Allotment Gardens. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse ve projeye giriş | - |
2) | Arazi incelemesi Araziye teknik gezi | projenin ve arazinin incelenmesi |
3) | Peyzaj tasarımı: Anlam ve Kapsam | Proje eskizleri |
4) | Çağdaş Peyzaj Tasarımı / Tasarım Stüdyosu | İlgili okumalar |
5) | Peyzaj tasarımı Kavramları / Tasarım Stüdyosu Kritikleri | Proje eskiz çalışmaları |
6) | Peyzaj Tasarımı Prensipleri ve Elemanları / Tasarım Stüdyosu Kritikleri | Proje eskizleri |
7) | Peyzaj Tasarımı Süreci / Tasarım Studyosu Kritikleri | Proje eskizleri |
8) | Bitki Dikim Tasarımı / Tasarım Stüdyosu Kritikleri | Proje eskizleri |
9) | Ara Jüri / Ön Teslim | Proje teslimine hazırlık yapılması |
10) | Peyzaj Tasarım Stüdyosu Kritikleri | Proje eskizleri |
11) | Tasarım Stüdyosu Kritikleri | Proje eskizleri |
12) | Tasarım Stüdyosu Kritikleri | Proje çizimleri ve maketi |
13) | Tasarım Studyosu Kritikleri | Proje çizimleri ve maketi |
14) | Tasarım Stüdyosu Kritikleri | Proje Çizimi ve maket çalışmaları |
15) | Final Jüri | Final Jürisi sunumunun hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | -Elizabeth Barlow Rogers (2001). Landscape Design: A Cultural and Architectural History, NY: Harry N. Abrams Inc. -Michel Conan, editor (2007). Contemporary Garden Aesthetics, Creations and Interpretations. Washington, DC: Dumbarton Oaks. -Dan Kiley and Jane Amidon (1999). Dan Kiley in His Own Words, America’s Master Landscape Architect, London: Thames & Hudson Ltd. -Anita Berrizbeitia and Linda Pollak (1999). Inside Outside Between Architecture and Landscape, Massachusetts: Rockport Publishers, Inc. -Chris Van Uffelen (2009). 1000 X Landscape Architecture, Braun. -Tim Waterman (2009). The Fundamentals of Landscape Architecture, Ava Publishing SA. -Virginia Mcleod (2008). Detail in Contemporary Landscape Architecture, Laurence King. -Sergi Costa Duran (2008). Contemporary landscape architecture, Cologne : Daab. -Susan Zevon (1999). Outside architecture: outdoor rooms designed by architects, Gloucester, Mass. : Rockport Publishers. -Jacobo Krauel (2007). New urban elements, Barcelona : Links. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Uygulama | 14 | % 15 |
Arazi Çalışması | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 109 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |