İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3903 | İçmimarlık için Peyzaj Tasarımı | Bahar | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Sunum ve okumaları takip etmek ile kamusal parklar ve müze ziyaretleri |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, yapılaşmış çevrenin ayrılmaz bir parçası olan insan yapısı doğal çevrenin tasarımında iç mekanla ilişkisini göz önünde bulundurarak, farklı kültürlerin geçmiş deneyimlerini irdelemek; yeni tasarım sorunlarının çözümlerine farklı bir bakış açısı yaratmak ve insan yapısı doğal çevrenin oluşturulmasında kuramsal/kavramsal bilgileri kazandırmaktır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, , Gezi, Gözlem, Grup Çalışması, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Sosyal Faaliyet, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje Hazırlama’dır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler bu dersin sonunda, 1. İnsan yapımı çevrelerin, mimari ve kentsel ölçeklerde insan yaşamı üzerindeki önemini tanır. 2. İnsan yapımı doğal çevrelerin tasarımına katkıda bulunmak için gerekli olan peyzaj mimarisi dilini açıklar. 3. İnsanların doğaya karşı kültürel tutumlarının bir sonucu olarak gelişen tasarlanmış peyzajlardaki farklılıkları yorumlar. 4. Peyzaj tasarımlarını mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası olarak geliştirir. 5. İç mekanlar ile insan yapımı doğal çevreler arasındaki ilişkiyi geliştirir. |
Ders hibrit olacaktır. Dersten sorumlu olan öğrencilerin, dönem boyunca dersi sınıfta takip etmeleri beklenmektedir. Öğrencilerin, dersin amaçlarını ve öğrenme hedeflerini tam anlamıyla kavrayabilmeleri için iyi bir devamlılık göstermeleri gerekmektedir. Bu derste yüksek katılım oranları beklenmektedir. Ayrıca ders, öğrencilerin yoğun çabasını gerektirmektedir. Bir öğrencinin değerlendirilmesi genel performansı, gelişimi, yaratıcılığı, problem çözme yeteneği, tasarıma katkısı, tasarım kalitesi ve grafik ifade kalitesini içermektedir. Buna ek olarak: * Her proje eskizler ve modeller yardımıyla geliştirilecektir. * Yaratıcılığın farklı bir yönünü zorlayan birkaç tasarım problemi incelenecek ve değerlendirilecektir. * Öğrencilerin, diğerlerine verilen eleştirileri dinlemeleri ve ders sırasında projeleri üzerinde çalışmalar yapmaları beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GİRİŞ: Dersin amacı, kapsamı ve metodolojisinin açıklanması | |
2) | Konu anlatımı: Peyzaj Tasarımı nedir ve Peyzaj Tsarım Elemları Nelerdir. | Öğrenciler ile dönem boyu çalışacakları alan hakkımda ön görüşme yapılacaktır. |
3) | Çevre Analizi ve Görüşme | Arazi çevresinden fotoğraf, haritalama, döomentasyon tarama gibi veriler il oluşturulmuş pafta üzerinden sunum yapılackatır |
4) | Proje hakkında bilgilendirme, Senorto oluşturma, Kavram haritası ve skeç | Öğrencilerin senoryolarının kurgularını tasarlamaları gerekmektedir. Konsepte göre kavram haritaları oluşturmalıdırlar. |
5) | Bubble diagram | Öğrenci ana plan kararlarını 1/500 haritada renkli olarak belirlemedir. |
6) | Arazi üzerinde 1/100 teknik çizimle proje | 1/100 skeç& Teknik Çizim |
7) | Ön tasarım ve Şematik tasarım 1/100 eskizler ve Teknik Çizimler | Ara teslime hazırlık |
8) | Ara Teslim ve Sunum | Öğrenciler teslimlerini itslearning platformunu yüklemeliler. |
9) | Master plan Design development 1/100 sketches& Technical Drawings | |
10) | Yapısal Çizimler &Yerleşim Planı | |
11) | Bitki Araştırması | Öğrenciler araştırmalarını itslearning platformunu yüklemeliler. |
12) | Bitkilendirme tasarımı ve yapısal detaylar | 1/100 Skeç ve Teknik Çizimler |
13) | Bitkilendirme tasarımı ve yapısal detaylar | 1/50 ve 1/20 Skeç ve Teknik Çizimler |
13) | Bitkilendirme tasarımı ve yapısal detaylar | 1/50 ve 1/20 Skeç ve Teknik Çizimler |
14) | FİNAL SUNUM |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Antoniades, Anthony C. Poetics of Architecture. New York: John Wiley and Sons, 1992. • Borden, I., Fraser M. and Penner, B. Forty Ways to Think about Architecture. Architectural History and Theory and Today. Chichester: John Wiley and Sons, 2014. • Cross, N. Designerly Ways of Knowing, Birkhauser Board of International Research in Design, BIRD, 2007. • Forty, Adrian. Words and Buildings. A Vocabulary of Modern Architecture. Thames and Hudson, 2004. • Hollis, E., Milligan, A., Milton, A., Plunkett, D. and Gigli, J. and Hay, F. Thinking Inside the Box: A Reader in Interiors for the 21st Century. Middlesex University, 2007. • Lawson, Bryan. How Designers Think. The Design Process demystified (Fourth Edition). Elsevier, 2006. • Margolin, V. Design Discourse. History. Theory .Criticism, Chicago: University of Chicago Press, 1989. • Massey, A., Interior Design since 1900, London: Thames and Hudson, 2008. • Pallasmaa, Juhani. The Eyes of the Skin. Architecture and Senses. John Wiley and Sons, 2010. • Spark, P. An Introduction to Design and Culture 1900 to Present (edition 3). London and NY: Routledge, 2013. • Sykes, A. Krista. Constructing a New Agenda. Architectural Theory 1993-2009. New York, Princeton: Architectural Press, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Uygulama | 14 | % 15 |
Arazi Çalışması | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Uygulama | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 2 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 |
Final | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | 1 |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | 4 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | 3 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | 1 |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | 5 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | 3 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | 4 |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | 4 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |