ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3901 | Aydınlatma ve Renk Uygulamaları | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. KAAN ÖDEMİŞ Öğ.Gör. ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Teknik Geziler |
Dersin Amacı: | Bu ders mimarlik ve ic mimarlik alanlarinda aydinlatma tasarimini ve renk kullanimini mesleki bakis acisiyla ele almayi hedeflemektedir. Ders, baslica tasarim kavramlari araciligiyla ogrenciye isik ve rengin cok onemli iki ic mekan tasarimi araci oldugu bilinci ve anlayisini kazandirmayi amaclamaktadir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - mimarlık ve iç mimarlıkta doğal ve yapay aydınlatmanın temel prensiplerini ve yaklaşımlarını analiz eder, - ışığın mekan algısı üzerindeki etkisini inceler ve değerlendirir, - mekanlarda değişik atmosfer yaratmak üzere faklı aydınlatma tasarımı yaklaşımları ve teknikleri kullanır ve bunları tasarım proje derslerinde kullanır, - ışık, hacim ve form ilişkisini inceler ve değerlendirir, - rengin temelleri ve mimarlık ve iç mimarlıkta kullanım prensiplerini inceler, - rengin psikoloji, fizyoloji ve duygular üzerindeki etkisini inceler ve değerlendirir, - mekan renk kullanımına ait farklı yaklaşımları inceler ve değerlendirir, |
Renkle Tasarim Rengin Temelleri Renk Kuramlari ve Metodlari Renk Etkilesimleri Renk ve Malzeme Isik ve Renk Mimarlik ve Ic Mimarlikta Aydinlatma Tasarimi Isik ve Saglik Isigin Fiziksel Temelleri Yapay Aydinlatma Dogal Aydinlatma Teknik Gezi: ERCO Isik ve Form |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Programi ve konularinin aciklanmasi | Yok |
2) | Renk tasarimina giris Rengin temelleri | Konuyla ilgili kaynaklarin okunmasi |
3) | Renk kuramlari ve metodlari | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
4) | Renk Etkilesimleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
5) | Renk ve Malzeme | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
6) | Isik ve Renk Mimarlik ve Ic Mimarlikta Aydinlatma Tasarimi | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
7) | Gorme ve Algilama Saglik ve Isik | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
8) | Ara Donem Sinavi Isigin Fiziksel Temelleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
9) | Mimarlik ve Ic Mimarlikta Yapay Aydinlatma Tasarimi | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
10) | Mimarlik ve Ic Mimarlikta Dogal Aydinlatma | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
11) | ERCO firmasina teknik gezi | Yok |
12) | Mimarlik ve Ic Mimarlikta Isik ve Form | Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi |
13) | Tasarim studyosu projelerine isik ve rek kullanimi konularinda kritik verilmesi | Tasarim projelerinin derse getirilmesi |
14) | Tasarim Studyosu Projelerinin Poster Sunumu | Poster Sunumu Hazirligi yapilmasi |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint presentation print outs |
Diğer Kaynaklar: | - Color: Communication in Architectural Space by Gerhard Meerwein, Bettina Rodeck and Frank Mahnke (copy center) e-book in Bahcesehir University Library - Architectural Lighting by M. David Egan and Victor W. Olgyay - Lighting by Nonie Niesewand - Lightbook: The Practice of Lighting Design by Ulrike Brandi and Christoph Geissmar Brandi - The Architecture of Light: Architectural Lighting Design Concepts and Techniques by Sage Russell - Light Revealing Architecture by Marietta S. Millet and Catherine Jean Barrett |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Proje | 3 | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |