İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3901 Aydınlatma ve Renk Uygulamaları Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KAAN ÖDEMİŞ
Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Konuk konuşmacı
Dersin Amacı: Bu ders mimarlik ve ic mimarlik alanlarinda aydinlatma tasarimini ve renk kullanimini mesleki bakis acisiyla ele almayi hedeflemektedir. Ders, baslica tasarim kavramlari araciligiyla ogrenciye isik ve rengin cok onemli iki ic mekan tasarimi araci oldugu bilinci ve anlayisini kazandirmayi amaclamaktadir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- mimarlık ve iç mimarlıkta doğal ve yapay aydınlatmanın temel prensiplerini ve yaklaşımlarını analiz eder,
- ışığın mekan algısı üzerindeki etkisini inceler ve değerlendirir, ilgili literatürü araştırır
- mekanlarda değişik atmosfer yaratmak üzere faklı aydınlatma tasarımı yaklaşımlarını ve ilgili literatürü araştırır,
- ışık, hacim ve form ilişkisini inceler ve değerlendirir ve ilgili literatürü araştırır,
- rengin temelleri ve mimarlık ve iç mimarlıkta kullanım prensiplerini inceler,
- rengin psikoloji, fizyoloji ve duygular üzerindeki etkisini inceler ve değerlendirir ve ilgili literatürü araştırır,
- mekan renk kullanımına ait farklı yaklaşımları inceler ve değerlendirir ve ve ilgili literatürü araştırır.

Dersin İçeriği

Mimarlık ve İç Mimarlıkta Aydınlatma Tasarımı
Işık ve Sağlık
Işığın Fiziksel Temelleri
Yapay Aydınlatma / Doğal Aydınlatma
Işık ve Form
Rengin Temelleri
Renk Kuramları ve Metotları
Renk Etkileşimleri
Renk ve Malzeme
Işık ve Renk
İç Mimarlıkta Aydınlatma Tasarımı ve Renk konularında literatür araştırması ve sunumları

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem, Gezi, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Simülasyon, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje/Rapor Hazırlama


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Isik ve Renk Mimarlik ve Ic Mimarlikta Aydinlatma Tasarimi Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
2) Gorme ve Algilama Saglik ve Isik Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
3) Mimarlik ve Ic Mimarlikta Dogal Aydinlatma Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
4) Mimarlik ve Ic Mimarlikta Yapay Aydinlatma Tasarimi Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
5) Mimarlik ve Ic Mimarlikta Isik ve Form Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
6) Renk tasarimina giris Rengin temelleri Konuyla ilgili kaynaklarin okunmasi
7) Renk kuramlari ve metodlari Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
8) Ara Donem Sinavi Isigin Fiziksel Temelleri Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
9) Renk Etkilesimleri Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
10) Renk ve Malzeme Konunun ilgili kaynaklardan okunmasi
11) İç Mimarlıkta Aydınlatma Tasarımı ve Renk konularında literatür araştırması ve sunumları Araştırılan konu hakkındaki makalelerin derse getirilmesi ve tartışılması
12) İç Mimarlıkta Aydınlatma Tasarımı ve Renk konularında literatür araştırması ve sunumları Araştırılan konu hakkındaki makalelerin derse getirilmesi ve tartışılması
13) İç Mimarlıkta Aydınlatma Tasarımı ve Renk konularında literatür araştırması ve sunumları Araştırılan konu hakkındaki makalelerin derse getirilmesi ve tartışılması
14) İç Mimarlıkta Aydınlatma Tasarımı ve Renk konularında literatür araştırması ve sunumları Araştırılan konu hakkındaki makalelerin derse getirilmesi ve tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Powerpoint presentation print outs
Diğer Kaynaklar: - Color: Communication in Architectural Space by Gerhard Meerwein, Bettina Rodeck and Frank Mahnke (copy center) e-book in Bahcesehir University Library
- Architectural Lighting by M. David Egan and Victor W. Olgyay
- Lighting by Nonie Niesewand
- Lightbook: The Practice of Lighting Design by Ulrike Brandi and Christoph Geissmar Brandi
- The Architecture of Light: Architectural Lighting Design Concepts and Techniques by Sage Russell
- Light Revealing Architecture by Marietta S. Millet and Catherine Jean Barrett

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 4 2 8
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, 2
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, 3
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, 3
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, 4
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, 4
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, 4
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, 3
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. 2
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, 1