MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3948 İleri İç Mekanların Gerçekçi Fotoğraf İşlemeTeknikleri Bahar 2 2 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Enscape, Lumion, Vray, Photoshop.
Dersin Amacı: Bu ders, orta seviyede 2D çizim ve 3D modelleme becerilerine sahip öğrenciler için tasarlanmıştır ve onlara render aracılığıyla temel dijital sunum tekniklerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, fotogerçekçi görselleştirmeler için V-Ray kullanımı konusunda yetkinlik kazanacak, alternatif gerçek zamanlı render motorlarını keşfedecek ve mimari tasarımları etkili bir şekilde temsil edip iletmek için post-prodüksiyon tekniklerini geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İç Mimarlık alanındaki teorik bilgiyi uygulamalı çalışmalar aracılığıyla pratiğe dökerek, gerçek projelere uygulanabilir hale getirebilir,
2. Günümüz teknolojik gelişmeleri doğrultusunda, bireysel ve profesyonel açıdan gerekli olan bilgisayar destekli tasarım araçlarını etkin bir şekilde kullanabilir,
3. Verilen teorik bilgiler ışığında sayısal modeller hazırlayarak, dijital ortamda farklı tasarım alternatifleri oluşturma becerilerini geliştirebilir,
4. Orta ve ileri seviyede profesyonel render araçları ve post-prodüksiyon tekniklerini kullanarak detaylı ve estetik sunumlar hazırlayabilir,
5. Mekânın fiziksel unsurlarının yanı sıra mobilya ve peyzaj düzenlemeleri, malzeme seçimi, doku, renk ve ışık gibi unsurları içeren mekânsal atmosfer hakkında kararlar alabilir,
6. Bilinçli ve sorumlu bir tasarımcı olarak, dijital ortamda üretilen içeriklerin özgünlüğü ve doğruluğunun yanı sıra, paylaşım, depolama, fikri mülkiyet ve telif haklarının korunması ilkelerini kavrayabilir.

Dersin İçeriği

Farklı render motorları ve post-prodüksiyon araçları ile orta ve ileri seviyede fotogerçekçi görselleştirme ve fotoğraf işleme teknikleri ele alınmaktadır.14 hafta boyunca haftada 4 saatlik dersler kapsamında eğitmen desteği sunarak uygulamalı bir öğrenme deneyimi sağlar. Bu yapı, “yaparak öğrenme” yaklaşımını destekleyerek öğrencilerin teknikleri aktif olarak uygulamalarına ve stüdyo oturumlarında anında rehberlik ve geri bildirim almalarına olanak tanır.
INT3948 dersi, Vaka Analizi, Bireysel Çalışma, Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Teknoloji Destekli Öğrenme gibi çeşitli öğretim yöntemleri ve tekniklerini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Render motorlarına giriş: Dersin tanıtımı ve müfredat incelemesi. Farklı render yazılımlarının incelenmesi.
2) Enscape ile render alma: İç mekân görselleştirme çalışma videoları için linkler
3) Enscape ile render alma: Dış mekan görselleştirme ve animasyon çalışma videoları için linkler
4) Lumion ile render alma: İç mekân görselleştirme çalışma videoları için linkler
5) Lumion ile render alma: Dış mekân görselleştirme ve animasyon çalışma videoları için linkler
6) V-Ray ile render alma: Vray'in ana özellikleri. çerçeve arabelleği, araç çubuğu ve kısayollar. Vray malzemeler. çalışma videoları için linkler
7) V-Ray ile render alma: İşlemci ve Ekran Kartı özellikleri. çalışma videoları için linkler
8) Ara sınav Haftası çalışma videoları için linkler
9) V-Ray ile render alma: Görüntü örnekleme yöntemleri, kenar yumuşatma. Uyarlanabilir, QMC yöntemler ve farklılıklar. çalışma videoları için linkler
10) V-Ray ile render alma: Işık Türleri ve kameralar çalışma videoları için linkler
11) V-Ray ile render alma: Malzeme çalışma videoları için linkler
12) V-Ray ile render alma: İç mekan görselleştirme çalışma videoları için linkler
13) V-Ray ile render alma: Dış mekan görsellştirme çalışma videoları için linkler
14) V-Ray ile render alma: Ürün görselleştirme çalışma videoları için linkler
15) Final Sınavı çalışma videoları için linkler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Some supplementary books on 3Ds Max can also be helpful and are accessible at the university library. Students might also check the e-library, an electronic database subscribed by Bahçeşehir University for on-line books in full content and softwares' youtube channel for free video tutorials.
3D Studio Max arayüzüyle V-Ray 3.0 / K. Gökhan Gürbüz,2016
Autodesk YouTube Channel
Diğer Kaynaklar: 3Ds Max ile ilgili bazı yardımcı kitaplar da faydalı olabilir ve üniversite kütüphanesinde erişilebilir durumdadır. Öğrenciler ayrıca, Bahçeşehir Üniversitesi tarafından abonelik sağlanan e-kütüphane veritabanını kullanarak tam içerikli çevrimiçi kitaplara ulaşabilir ve ilgili yazılımların YouTube kanallarında yer alan ücretsiz video eğitimlerini inceleyebilirler.
3D Studio Max arayüzüyle V-Ray 3.0 / K. Gökhan Gürbüz, 2016
Autodesk YouTube Kanalı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Uygulama 13 % 15
Ödev 6 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 6 4 24
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.