DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3921 | İnsan ve Çevre | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Öğrenci sayısına bağlı olarak, dönem ödevi ppt. veya 2 boyutlu sunumlar yerine grup maketleri ile gerçekleştirilebilir. |
Dersin Amacı: | Dersin ana amacı, yaratıcı ve problem çözücü bir aktivite olan iç mimarlık alanını daha derinden incelemektir. İç mimarlık mekanlarla daha özel ölçeklerde ilgilendiğinden, öğrencilerin iç mekanların öznel karakterleriyle ilgili estetik, fonksiyonel ve psikolojik problemlere cevap arama becerisi geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Yapay çevre ile insan davranışı arasındaki ilişkiyi analiz edebilmeli II. Kişisel mekan ve onunla ilgili boyutsal kavramları tanımlayabilmeli III. Çevre psikolojısı ile ilgili kavramları tanımlayabilmeli IV. Algı ve biliş gibi kavramları tanımlayabilmeli V. İç mimarlığa ait daha özel ölçekli durumları değerlendirebilmeli VI. Mekanların karakterlerine has özel ve psikolojik durumları değerlendirebilmeli VII. İç Mimarlık alanına ait kelime haznesine hakim olmalı |
1. Introduction 2. Introduction to environmental psychology 3. Anthropometrics and ergonomics 4. Human comfort and social and psychological influences acting upon it 5. Personal space 6. Environmental psychology on the job 7. Educational environmental psychology 8. Midterm 9. Residential environmental psychology 10.Privacy 11.Crowding 12.Natural environmental psychology 13.Revision/Presentation 14.Revision/Presentation 15.Revision/Presentation |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Derse giriş. Haftalık konuların ve dersin işlenme ve değerlendirilme biçiminin öğrencilere aktarılması. İlgili sömestr için seçilmiş bir film gösterimi | Yok |
2) | Çevre psikolojisine giriş. insan-çevre etkileşimiyle ilgili problemlerin ele alınması. Evrensel veya yerel düzeyde insan davranışına yön veren durumların ve düzgün ve yaratıcı davranışı sağlayacak çevresel koşulların irdelenmesi | Yok |
3) | İnsan ve kullandığı mekanlar ve nesneler arasındaki uyumu araştıran alan olan insan faktörüne giriş. İnsanın boyutları, fizyolojik ve psikolojik gereksinimleri, tasarım teorisinin antropometri ve ergonomi başlıkları altında incelenmesi. | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
4) | İnsanın konforu nelere bağlıdır? | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
5) | "Kişisel mekan" terimi ve farklı kullanılışları. Kişisel mekan ve onunla ilişkili mesafeler ve bu mesafelerin insanın kendini iyi hissetme durumuna olan etkileri. | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
6) | İş yaşamı insanın en iyi ve/veya en kötü yaşam deneyimlerini içerebileceği için, iyi çalışma mekanının insan-çevre ilişkilerini gözeten iyi tasarımla gerçekleşebiceği konusunun incelenmesi | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
7) | Öğrenmede fiziksel çevrenin rolü. Mimari, mekan, eşya düzeni, ısı, ışık, gürültü ve kalabalık gibi başlıklar altında incelenmektedir | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
8) | ARASINAV | Bütün ders notları |
9) | Home is the most important place in our lives. The term "home" refers to a set of meanings. | Ders notlarının okunması |
10) | Mahremiyet günlük yaşamın önemli bir boyutu olmasına rağmen genellikle zor elde edilebilen bir durumdur. Kendi isteklerimizi başkalarınınkilerle ve fiziksel çevre ile dengeleyebilmek bu dersin konusunu oluşturmaktadır | Ders notlarının okunması |
12) | Kalabalık söz konusu olduğunda daha çok yer sağlamak tasarım çözümü gibi görünmektedir. Ama durum hep bu sağduyulu gibi görünen öneriyle çözümlenememktedir. | Ders notlarının okunması |
13) | Çoğumuz doğanın bizi yenileyebileceğine ve aynı zamanda çok tahrip edici olabileceğine inanırız. Bu derste doğanın insan üstünde yapabileceği olumlu etkiler tartışılmaktadır | Ders notlarının okunması. Dersten önce dersle ilgili bir filmin seyredilmesi |
14) | Öğrenci sorularıyla tüm konuların tekrarı. Öğrenci sunumları | Sorular Sunumlar |
15) | Öğrenci sorularıyla tüm konuların tekrarı. Öğrenci sunumları | Sorular Sunumlar |
16) | FİNAL SINAVI | Ders notlarının okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Gifford, R.(1997) Environmental Psychology, Allyn & Bacon 2.Panero, Z. & Zelnik, M. (1979) Human Dimensions and Interior Space, Whitney Library of design, New York 3. Lawson, B. (2001) The Language of Space, Architectural Press 4.Course notes as delivered every week |
Diğer Kaynaklar: | 1.Gifford, R.(1997) Environmental Psychology, Allyn & Bacon 2.Panero, Z. & Zelnik, M. (1979) Human Dimensions and Interior Space, Whitney Library of design, New York 3. Lawson, B. (2001) The Language of Space, Architectural Press 4.Her hafta derste anlatılanların yazılı notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |