LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3921 | İnsan ve Çevre | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Öğrenci sayısına bağlı olarak, dönem ödevi ppt. veya 2 boyutlu sunumlar yerine grup maketleri ile gerçekleştirilebilir. |
Dersin Amacı: | Dersin ana amacı, yaratıcı ve problem çözücü bir aktivite olan iç mimarlık alanını daha derinden incelemektir. İç mimarlık mekanlarla daha özel ölçeklerde ilgilendiğinden, öğrencilerin iç mekanların öznel karakterleriyle ilgili estetik, fonksiyonel ve psikolojik problemlere cevap arama becerisi geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Yapay çevre ile insan davranışı arasındaki ilişkiyi analiz edebilmeli II. Kişisel mekan ve onunla ilgili boyutsal kavramları tanımlayabilmeli III. Çevre psikolojısı ile ilgili kavramları tanımlayabilmeli IV. Algı ve biliş gibi kavramları tanımlayabilmeli V. İç mimarlığa ait daha özel ölçekli durumları değerlendirebilmeli VI. Mekanların karakterlerine has özel ve psikolojik durumları değerlendirebilmeli VII. İç Mimarlık alanına ait kelime haznesine hakim olmalı |
1. Giriş 2. Çevre psikolojisine giriş 3. Antropometri ve ergonomi 4. Konfor ve konforu etkileyen sosyal ve fizyolojik factörler 5. Kişisel mekan 6. İşyerinde çevre psikolojisi 7. Eğitim alanında çevre psikolojisi 8. Arasınav 9. Evde çevre psikolojisi 10.Mahremiyet 11.Kalabalık 12.Doğal çevre psikolojisi 13.Ders özeti/Sunum 14.Ders özeti/Sunum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş. Haftalık konuların ve dersin işlenme ve değerlendirilme biçiminin öğrencilere aktarılması. İlgili sömestr için seçilmiş bir film gösterimi | Yok |
2) | Çevre psikolojisine giriş. insan-çevre etkileşimiyle ilgili problemlerin ele alınması. Evrensel veya yerel düzeyde insan davranışına yön veren durumların ve düzgün ve yaratıcı davranışı sağlayacak çevresel koşulların irdelenmesi | Yok |
3) | İnsan ve kullandığı mekanlar ve nesneler arasındaki uyumu araştıran alan olan insan faktörüne giriş. İnsanın boyutları, fizyolojik ve psikolojik gereksinimleri, tasarım teorisinin antropometri ve ergonomi başlıkları altında incelenmesi. | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
4) | İnsanın konforu nelere bağlıdır? | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
5) | "Kişisel mekan" terimi ve farklı kullanılışları. Kişisel mekan ve onunla ilişkili mesafeler ve bu mesafelerin insanın kendini iyi hissetme durumuna olan etkileri. | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
6) | İş yaşamı insanın en iyi ve/veya en kötü yaşam deneyimlerini içerebileceği için, iyi çalışma mekanının insan-çevre ilişkilerini gözeten iyi tasarımla gerçekleşebiceği konusunun incelenmesi | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
7) | Öğrenmede fiziksel çevrenin rolü. Mimari, mekan, eşya düzeni, ısı, ışık, gürültü ve kalabalık gibi başlıklar altında incelenmektedir | Önceki hafta verilen ders notlarının okunması |
8) | ARASINAV | Bütün ders notları |
9) | Ev yaşamımızda ki en önemli yerdir. "Ev" terimiyle pek çok anlamlara gelen yerler ifade edilmektedir. | Ders notlarının okunması |
10) | Mahremiyet günlük yaşamın önemli bir boyutu olmasına rağmen genellikle zor elde edilebilen bir durumdur. Kendi isteklerimizi başkalarınınkilerle ve fiziksel çevre ile dengeleyebilmek bu dersin konusunu oluşturmaktadır | Ders notlarının okunması |
11) | Kalabalık söz konusu olduğunda daha çok yer sağlamak tasarım çözümü gibi görünmektedir. Ama durum hep bu sağduyulu gibi görünen öneriyle çözümlenememktedir. | Ders notlarının okunması |
12) | Çoğumuz doğanın bizi yenileyebileceğine ve aynı zamanda çok tahrip edici olabileceğine inanırız. Bu derste doğanın insan üstünde yapabileceği olumlu etkiler tartışılmaktadır | Ders notlarının okunması. Dersten önce dersle ilgili bir filmin seyredilmesi |
13) | Öğrenci sorularıyla tüm konuların tekrarı. Öğrenci sunumları | Sorular Sunumlar |
14) | Öğrenci sorularıyla tüm konuların tekrarı. Öğrenci sunumları | Sorular ve Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Gifford, R.(1997) Environmental Psychology, Allyn & Bacon 2.Panero, Z. & Zelnik, M. (1979) Human Dimensions and Interior Space, Whitney Library of design, New York 3. Lawson, B. (2001) The Language of Space, Architectural Press 4.Course notes as delivered every week |
Diğer Kaynaklar: | 1.Gifford, R.(1997) Environmental Psychology, Allyn & Bacon 2.Panero, Z. & Zelnik, M. (1979) Human Dimensions and Interior Space, Whitney Library of design, New York 3. Lawson, B. (2001) The Language of Space, Architectural Press 4.Her hafta derste anlatılanların yazılı notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |