Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GİRİŞ: Dersin amacı, kapsamı ve metodolojisinin açıklanması |
|
2) |
THE RENAISSANCE OF THE EAST AND WEST
|
|
3) |
BAROK’TAN NEOKLASSİZM’E - II: Fransa, Ingiltere, Amerika
|
Harwood et al., Architecture and Interior Design
Through the 18th Century, Chapter 20, 323-340.
Discussion: Plan, Symmetry and Visuality
Le Corbusier, “Architecture II: The Illusion of
Plans,” in Towards A New Architecture (New York:
Dover, 1986), 175-198.
|
4) |
TASARIMIN SANAYİLEŞMESİ / THE ARTS AND CRAFTS HAREKETİ / CHICAGO OKULU
|
Harwood et al., Architecture and Interior Design From the 19th Century, Chapter 1, pp. 4-30; Chapter 21, 538-559.
Massey, Interior Design Since 1900, Chapter 1, 7-29.
Louis Sullivan, “Ornament in Architecture,” in Kindergarten Chats and Other Writings (New York: George Wittenborn Inc., 1947), 187-190.
|
5) |
ART NOUVEAU / JUGENDSTIL / ARTE MODERNO
|
Massey, Interior Design Since 1900, Chapter 2, 31-62.
Adolf Loos “Ornament and Crime,” Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture, 19-24.
|
6) |
BAUHAUS & WEKRBUND |
Hermann Muthesius “Aims of the Werkbund;” Muthesius and van de Velde “Werkbund Theses and Antitheses,” Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture, 26-31.
Gropius, Taut, Behne “New Ideas on Architecture;” Gropius “Programme of the
Staaliches Bauhaus in Weimar,” “Principles of Bauhaus Production,” Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture, 46-53, 95-97.
vİZE'YE HAZIRLIK
|
7) |
VİZE'YE HAZIRLIK |
|
8) |
VİZE |
|
9) |
İÇ MEKANDA DEKORASYON VE MODERN HAREKET: Fransa, Rusya, Amerika
|
Massey, Interior Design Since 1900, Chapter 3, 79-90; Chapter 4, 91-103; Chapter 5, 123-144.
Le Corbusier “Five points towards a new architecture: guiding principles,” Programs and Manifestoes on 20th Century Architecture, 99-101.
|
10) |
MODERNİZMİN ULUSAL(-ARASI)LAŞMASI – I: Amerika, Finlandiya
|
Massey, Interior Design Since 1900, Chapter 4, 104-121.
|
11) |
MODERNİZMİN ULUSAL(-ARASI)LAŞMASI – II: Türkiye
|
Sibel Bozdoğan and Esra Akcan, “The Modern House,” Turkey (London: Reaktion Books, 2012), 81-103.
Sibel Bozdoğan, “From ‘Cubic Houses’ to Suburban Villas: ResidentialArchitecture
and the Elites in Turkey,” in Turkey’s Engagement with Modernity (New York: Palgrave, 2000). |
12) |
ÖDEV ÖN DEĞERLENDİRMELERİ |
|
13) |
II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI MODERN TASARIM - I: Amerika, Ingiltere
|
Massey, Interior Design Since 1900, Chapter 6 and 7, 145-181.
Carolyn M. Goldstein, “The Age of Do-it-Yourself,” in Do it Yourself: home improvement in 20th-century America (New York: Princeton Architectural Press, 1998), 31-44.
Case Study House # 8: Eames House (1945-49) in Blueprints for Modern Living: History and Legacy of the Case Stud y Houses, 51-53.
Pat Kirkham “Humanizing Modernism: The Crafts, ‘Functioning
Decoration,’ and the Eameses,” Journal of Design History, vol. 11, no.1, 1998, 15-29.
film screenings: Charles & Ray Eames, House: After Five Years of Living (1955)
|
14) |
II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI MODERN TASARIM - I: TÜRKİYE
|
Ela Kaçel, “This is Not an American House: Good Sense Modernism in 1950s Turkey” in Duanfang Lu (ed.) Third World Modernism: Architecture, Development, and Identity (London: Routledge, 2011), 165-185.
Finale hazırlık
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, |
3 |
2) |
21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, |
2 |
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, |
3 |
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, |
2 |
5) |
İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, |
1 |
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, |
2 |
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, |
5 |
8) |
İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. |
4 |
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |
1 |