ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2943 İstanbul'u Eskizleme Güz 0 4 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL
Öğ.Gör. SİNAN POLVAN
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: belgesel film
Dersin Amacı: Çizim, teknik ya da sanatsal özelliklerle çevrili ve verili
bir beceriden önce bir düşünme modalitesi olarak
belirlenmelidir. Bir başka deyişle, ağırlıklı olarak farklı
nitelikler edinebilen çizgilerle ifade edilen bir görsel
düşünme dili söz konusudur. Bu anlamda, dersin amacı, iç mimarlık
eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, mimari düşüncenin
alımlanma ve temsil aracı olarak serbest el çizim
yeteneklerinin ve çizgi ifadelerinin geliştirilmesidir. Bu
amaçla, stüdyoda ilk bilgi aktarımı ve çalışmalarından sonra
kent içinde belirli sahalarda çizim etkinlikleri
gerçekleştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Görsel olarak alımlanan, zihinsel olarak ayrıştırılan
fiziksel çevrenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi.
II. Zihinsel olarak işlenen düşüncenin iki boyutlu ortama
kaydedilmesi.
III. Ölçek, oran becerilerinin geliştirilmesi.
IV. Çizginin iletişim aracı olarak manipülasyonu.

Dersin İçeriği

El ve zihin koordinasyonunu sağlamak üzere çizerek ifade
etmeye yönelik ağırlıklı olarak kurşun kalem serbest el mimari
düşünce görselleştirmeleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Düşünce olarak çizgi kavramı ve görsel dil performansı olarak eskiz etkinliği. yok
2) Çizgi nitelikleri ve tarama. Çizgi ifadesi olarak çizgi kalınlıkları. Yüzey ifadesi olarak tarama. yok
3) Nesneler arasındaki boyut ilişkilerinin kavranması. Ölçü, ölçek ve oran kavramları. yok
4) Bizans'ın izleri, tarihi yarımada
5) İstanbul'un surları
6) Galata
7) Beyoğlu I - Tünel'den Galatasaray'a
8) Beyoğlu II - Galatasaray'dan Taksim'e
9) Zeyrek ve Cibali
10) Süleymaniye
11) Fener ve Balat
12) Topkapı Sarayı ve Arkeoloji Müzesi
13) Sirkeci ve Eminönü
14) Boğaziçi Yalıları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları stüdyo saatleri sonrasında sisteme yüklenmektedir.
Ayrıca, eskiz teknikleri üzerine yardımcı kitaplara üniversite
kütüphanesinden erişilebilir.

Course notes are uploaded into the system after studio hours.
Moreover, some supplementary materials on sketching are accessible at the university library.
Diğer Kaynaklar: Kendra Schank Smith, Architects' Drawings, Architectural Press, 2005.
Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008.
Sue Ferguson Gussow, Architects Draw, Princeton Architectural Press, New York, 2008.
Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 2008.
George Hlavács, The Exceptionally Simple Theory of Sketching, BIS Publishers, Amsterdam, 2014.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Arazi Çalışması 10 % 50
Rapor Teslimi 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 2 2 4
Arazi Çalışması 11 4 44
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.