ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2943 | İstanbul'u Eskizleme | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | belgesel film |
Dersin Amacı: | Çizim, teknik ya da sanatsal özelliklerle çevrili ve verili bir beceriden önce bir düşünme modalitesi olarak belirlenmelidir. Bir başka deyişle, ağırlıklı olarak farklı nitelikler edinebilen çizgilerle ifade edilen bir görsel düşünme dili söz konusudur. Bu anlamda, dersin amacı, iç mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, mimari düşüncenin alımlanma ve temsil aracı olarak serbest el çizim yeteneklerinin ve çizgi ifadelerinin geliştirilmesidir. Bu amaçla, stüdyoda ilk bilgi aktarımı ve çalışmalarından sonra kent içinde belirli sahalarda çizim etkinlikleri gerçekleştirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Görsel olarak alımlanan, zihinsel olarak ayrıştırılan fiziksel çevrenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi. II. Zihinsel olarak işlenen düşüncenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi. III. Ölçek, oran becerilerinin geliştirilmesi. IV. Çizginin iletişim aracı olarak manipülasyonu. |
El ve zihin koordinasyonunu sağlamak üzere çizerek ifade etmeye yönelik ağırlıklı olarak kurşun kalem serbest el mimari düşünce görselleştirmeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Düşünce olarak çizgi kavramı ve görsel dil performansı olarak eskiz etkinliği. | yok |
2) | Çizgi nitelikleri ve tarama. Çizgi ifadesi olarak çizgi kalınlıkları. Yüzey ifadesi olarak tarama. | yok |
3) | Nesneler arasındaki boyut ilişkilerinin kavranması. Ölçü, ölçek ve oran kavramları. | yok |
4) | Bizans'ın izleri, tarihi yarımada | |
5) | İstanbul'un surları | |
6) | Galata | |
7) | Beyoğlu I - Tünel'den Galatasaray'a | |
8) | Beyoğlu II - Galatasaray'dan Taksim'e | |
9) | Zeyrek ve Cibali | |
10) | Süleymaniye | |
11) | Fener ve Balat | |
12) | Topkapı Sarayı ve Arkeoloji Müzesi | |
13) | Sirkeci ve Eminönü | |
14) | Boğaziçi Yalıları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları stüdyo saatleri sonrasında sisteme yüklenmektedir. Ayrıca, eskiz teknikleri üzerine yardımcı kitaplara üniversite kütüphanesinden erişilebilir. Course notes are uploaded into the system after studio hours. Moreover, some supplementary materials on sketching are accessible at the university library. |
Diğer Kaynaklar: | Kendra Schank Smith, Architects' Drawings, Architectural Press, 2005. Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008. Sue Ferguson Gussow, Architects Draw, Princeton Architectural Press, New York, 2008. Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 2008. George Hlavács, The Exceptionally Simple Theory of Sketching, BIS Publishers, Amsterdam, 2014. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Arazi Çalışması | 10 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 11 | 4 | 44 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |