İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2033 İçmimarlıkta Dijital Medya Güz 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Render Yazılımı (Lumion)
Dersin Amacı: Bu ders, iç mimarlık tasarımı eğitimine başlayan öğrenciler için tasarlanmış olup, iki ve üç boyutlu mimari çizimler için görüntü işleme ve geometrik modelleme yazılımlarında temel beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, dijital poster sunumları oluşturmayı, 2D çizimler ve yerleşim planları için geometrik modelleme yazılımını kullanmayı, temel 3D modelleme tekniklerini uygulamayı, çizim ve dijital görüntü işleme yazılımlarını entegre etmeyi, mimari görselleştirme ve animasyonları keşfetmeyi öğrenerek yapılı çevreyi, temel seviyede, etkili bir şekilde temsil edebileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Uygulamalı çalışmalarla İç Mimarlık alanındaki teorik bilgileri pratiğe dökerek gerçek projelere uyarlanabilir hale getirebilir,
2. Mevcut teknolojik gelişmeler ışığında, hem bireysel hem de profesyonel açıdan gerekli olan bilgisayar destekli tasarım araçlarını kullanabilir,
3. Sağlanan teorik bilgiler doğrultusunda sayısal bir model hazırlayarak dijital ortamda farklı tasarım alternatifleri oluşturma becerilerini geliştirebilir,
4. Başlangıç seviyesinde profesyonel 2D ve 3D modelleme, görselleştirme ve animasyon programlarını kullanarak detaylı ve estetik sunumlar hazırlayabilir,
5. Mekanın fiziksel unsurlarına ek olarak mobilya ve peyzaj düzenlemeleri, malzeme seçimi, doku, renk ve ışık gibi mekansal atmosferle ilgili kararlar verebilir,
6. Dijital olarak üretilen içeriğin özgünlüğü ve doğruluğu ile birlikte paylaşım, depolama, fikri mülkiyet ve telif haklarının korunması ilkelerini bilinçli ve sorumlu bir tasarımcı olarak kavrayabilir.

Dersin İçeriği

2D Geometrik Modelleme (AutoCAD), Raster Grafik Düzenleme (Adobe Photoshop), 3D Geometrik/Kavramsal Modelleme (SketchUp) ve Render Yazılımı (Enscape) ile tanışma ve uygulamalı çalışmalardır.
INT2033 dersi, Vaka Analizi, Bireysel Çalışma, Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Teknoloji Destekli Öğrenme gibi çeşitli öğretim yöntemleri ve tekniklerini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve müfredatın incelenmesi, Vektör ve raster karşılaştırması ve programların tanıtımı yok
2) AutoCAD -1: Koordinat sistemleri, temel çizim ve gösterim ve değiştirme komutları, Çizim yardımcıları; katmanlar ve çizgi tipleri çalışma videoları için linkler
3) AutoCAD - 2: Çizim ve değiştirme komutları, gelişmiş düzenleme komutları, metin komutları ve düzenleme çalışma videoları için linkler
4) AutoCAD - 3: Gelişmiş düzenleme araçları, çapraz tarama, dokümantasyon ve baskı çalışma videoları için linkler
5) Photoshop - 1: Raster Grafikler, Katmanlar, birleştirme, resim ve metin düzenleme ve dönüştürme araçları çalışma videoları için linkler
6) Photoshop-2: Dijital görüntü işleme: Seçim, filtre ve görüntü geliştirme araçları çalışma videoları için linkler
7) Photoshop - 3: Mimari plan görselleştirme çalışma videoları için linkler
8) Arasınav 1 çalışma videoları için linkler
9) Photoshop - 4: Mimari kesit ve cephe görselleştirme çalışma videoları için linkler
10) Sketchup - 1: Temel 3B modelleme ve hassasiyet araçları çalışma videoları için linkler
11) SketchUp - 2: Bileşenler, gruplar ve CAD verileriyle çalışma çalışma videoları için linkler
12) SketchUp – 3D & SketchUp Layout: Stillerle çalışma, Render alma ve animasyon üretimi, Görüntü işleme. çalışma videoları için linkler
13) Arasınav 2 çalışma videoları için linkler
14) Rendering çalışma videoları için linkler
15) Final sınavı çalışma videoları için linkler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seçilen yazılım uygulamaları için çevrimiçi eğitim kaynaklarına dersin ilgili haftalarında yer verilecektir.

Diğer Kaynaklar: Online training resources for the selected software applications will be referenced during the corresponding weeks of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Uygulama 12 % 10
Ödev 11 % 5
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 12 4 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 2 22
Ödevler 11 2 22
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, 3
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, 4
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, 5
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, 1
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur,
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. 2
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, 1