Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Render Yazılımı (Lumion)
|
Dersin Amacı: |
Bu ders, iç mimarlık tasarımı eğitimine başlayan öğrenciler için tasarlanmış olup, iki ve üç boyutlu mimari çizimler için görüntü işleme ve geometrik modelleme yazılımlarında temel beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, dijital poster sunumları oluşturmayı, 2D çizimler ve yerleşim planları için geometrik modelleme yazılımını kullanmayı, temel 3D modelleme tekniklerini uygulamayı, çizim ve dijital görüntü işleme yazılımlarını entegre etmeyi, mimari görselleştirme ve animasyonları keşfetmeyi öğrenerek yapılı çevreyi, temel seviyede, etkili bir şekilde temsil edebileceklerdir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve müfredatın incelenmesi,
Vektör ve raster karşılaştırması ve programların tanıtımı
|
yok |
2) |
AutoCAD -1:
Koordinat sistemleri, temel çizim ve gösterim ve değiştirme komutları,
Çizim yardımcıları; katmanlar ve çizgi tipleri |
çalışma videoları için linkler |
3) |
AutoCAD - 2:
Çizim ve değiştirme komutları,
gelişmiş düzenleme komutları,
metin komutları ve düzenleme
|
çalışma videoları için linkler |
4) |
AutoCAD - 3:
Gelişmiş düzenleme araçları,
çapraz tarama,
dokümantasyon ve baskı |
çalışma videoları için linkler |
5) |
Photoshop - 1:
Raster Grafikler, Katmanlar, birleştirme, resim ve metin düzenleme ve dönüştürme araçları
|
çalışma videoları için linkler |
6) |
Photoshop-2:
Dijital görüntü işleme: Seçim, filtre ve görüntü geliştirme araçları |
çalışma videoları için linkler |
7) |
Photoshop - 3:
Mimari plan görselleştirme
|
çalışma videoları için linkler |
8) |
Arasınav 1 |
çalışma videoları için linkler |
9) |
Photoshop - 4:
Mimari kesit ve cephe görselleştirme |
çalışma videoları için linkler |
10) |
Sketchup - 1:
Temel 3B modelleme ve hassasiyet araçları |
çalışma videoları için linkler |
11) |
SketchUp - 2:
Bileşenler, gruplar ve CAD verileriyle çalışma |
çalışma videoları için linkler |
12) |
SketchUp – 3D & SketchUp Layout:
Stillerle çalışma,
Render alma ve animasyon üretimi,
Görüntü işleme. |
çalışma videoları için linkler |
13) |
Arasınav 2 |
çalışma videoları için linkler |
14) |
Rendering |
çalışma videoları için linkler |
15) |
Final sınavı |
çalışma videoları için linkler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, |
3 |
2) |
21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, |
2 |
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, |
4 |
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, |
5 |
5) |
İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, |
1 |
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, |
|
8) |
İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. |
2 |
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |
1 |