İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2001 | İçmimari Tasarım I | Güz | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Dersi Veren(ler): |
ELİF DEVRİM TOPSAKAL Öğ.Gör. ALPHAN BAYINDIR Öğ.Gör. TUĞÇE GÖKÇEN Öğ.Gör. AYHAN BÖYÜR Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | saha gezisi |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencinin kullanıcı gereksinimlerini ve kendilerine verilen tanımlı hacimleri analiz ederek konuta ait temel iç mekan organizasyonu ve tasarımı yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin verilen konteynırlar ile mekansal bir organizasyon sağlamakla birlikte, kullanıcı profilini ve yaşam senaryosunu oluşturmaları, mekansal ve işlevsel ihtiyaçları belirlemeleri, belirledikleri tasarım konsepti bağlamında gerekli araştırmayı yaparak iç mekan tasarımını sonlandırmaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler 1. Projenin tasarlanacağı alanı ve çevresini analiz eder, 2. Verilmiş olan mekanın/strüktürün potansiyellerini analiz eder, 3. Kullanıcı profili geliştirir, 4. Kullanıcı ihtiyaçlarını, amaçlarını, isteklerini, günlük rutinini, çalışma sürecini vb. analiz eder, 5. Kullanıcının mekansal ve işlevsel ihtiyaçlarını belirler, 6. Proje programı geliştirir, 7. Tasarım konsepti geliştirir, 8. Malzeme, renk ve mobilya araştırır, 9. Projesinin 1/100 ve 1/50 maketini yapar, 10. Tasarımının 1/100, 1/50 ve 1/20 ölçekli çizimlerini yapar, 11. Final jürisi için ölçekli maketler ve çizimler yaparak tasarım sürecini tanımlar. |
INT 2001 proje dersi kapsamında öğrenciler Şişli Bomontiada'nın avlusunda yer alacak olan, konteyner ünitelerinin kullanımı ile bir sanatçının evi, atölyesi ve satış/sergi alanı olarak işleyen çok fonksiyonlu bir yaşam ortamı tasarlamaktadır. Bu yaşam alanı iki kişi için tasarlanmakta ve hane halkı profili (çocuksuz çift, bir ebeveyn ve çocuk, yaşlı çift, evi paylaşan arkadaş/akraba) öğrenciler tarafından belirlenmektedir. 2001 projesi kapsamında öğrenciler dikdörtgenler prizması şeklindeki konteynırları kullanmaktadır. Yani, öğrenciler konteynırları bir araya getirerek kullanıcı için bir yaşam çevresi tasarlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. GİRİŞ: Ders kapsamının açıklanması ve proje konusunun anlatımı. Arazi Analizi üzerine sunum. 2. Bomontiada'ya arazi gezisi. Araziye ilişkin ilk izlenimlerin keşfi, yakın çevrenin karakterini anlamak ve analiz etmek. | |
2) | 1. Öğrencilerin Arazi analizi posterleri üzerine tartışma. Proje programı konusunun anlatımı. 2. Proje senaryosu, konsept ve atmosfer üzerine sunum. | |
3) | Öğrenciler konteynır maketlerini yapar ve konteynırların nasıl bir araya geleceği üzerine çalışır. Çalışmalarını çizimlerle destekler. Konsept ve atmosfer hakkında çalışan öğrenciler, proje senaryolarını ve programlarını geliştirir. | |
4) | Konut kullanımı için ihtiyaç programının kesinleştirilmes ve 1/50 ölçekli öneri çizimlerin kritiği | |
5) | Tasarım konseptinin geliştirilmesi, çizimlerin ve maket çalışmalarının yapılması. | Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi ve teknik çizimlerin yapılması. |
6) | 1. ARA JÜRİ, Mekansal organizasyon şemasının çizim ve maket yardımı ile geliştirilmesi, Malzeme ve renk konularında araştırmalar yapılması. | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması |
7) | Mekansal organizasyon şemasının çizim ve maket yardımı ile geliştirilmesi, Malzeme ve renk konularında araştırmalar yapılması. | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması (1/50 ve 1/20) |
8) | 1/50 ölçekli iç mekan çizimlerine ek olarak 1/20 ölçekli merdiven çizimlerinin yapılması. | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması |
9) | 1/50 ölçekli plan ve kesit çizimleri ile 1/20 ölçekli mutfak çizimlerinin yapılması, | Ölçekli çizimlerin hazırlanması |
10) | 2. Ara Jüri 1/50 plan ve kesitlerin düzenlenmesine ek oarak 1/20 ölçekli çizimlerin hazırlanması. Çizimlerin maket ve perspektiflerle desteklenmesi. | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması |
11) | Projenin 1/50 ve 1/20 ölçekli çizimleri üzerinde çalışılması | |
12) | 1/50 ölçekli iç mekan çizimleri ve 1/20 ölçekli banyo çizimlerinin hazırlanması. | Ölçekli çizimlerin hazırlanması |
13) | İçç mekan organizasyonuna ait 1/20 ölçekli çizimler üzerinde çalışılması. Malzeme ve renk araştırmasının yapılması. | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması |
14) | Dönem sonu jürisi için çizim ve maketler kullanılarak sunum hazırlanması | Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | none - yok |
Diğer Kaynaklar: | 1. Zusi, P. (2004). The Minimum Dwelling, Slavic & East European Journal. Spring 2004, 48(1), pp. 135-136. 2. Teige, K. (2002). The Minimum Dwelling, Cambridge, Mass: MIT Press. 3. Pays, A. (2017). Open House: Reinventing Space for Simple Living, Layton: Gibbs Smith. 4. Hildner, C. (2011). Small Houses: Contemporary Japanese Dwellings, Basel: Birkhäuser. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 4 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Juri | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 112 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 116 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 |
Ara Juri | 2 | 16 |
Juri | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 3 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 2 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 3 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 3 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 3 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 3 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 2 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 3 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 2 |