İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1014 | İçmimarlığa Giriş | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NAGEHAN YAĞMUR ŞİMŞEK SÖNMEZ Dr. Öğr. Üyesi ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ Doç. Dr. EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Gezi |
Dersin Amacı: | Bu ders, iç mimarlık alanının öğrenim amaçlarına hizmet eden bir giriş niteliğindedir ve öğrencilerin temel iç mimarlık kavramlarını ve konularını anlayabilmelerini ve analiz edebilmelerini hedeflemektedir. Bu ders iç mimarlık mesleğine genel bakış sunmaktadır ve diğer ilişkili meslekler ile bağlantısını açıklamaktadır. Ayrıca bu derste öğrencilere tasarım sürecinin ana adımlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İç mimarlık mesleğinin gelişimini, sorumluluklarını ve ana terminolojisinin anlatılması, 2. İç mimarlık mesleğinin ön değerlendirme, tasarım, sunum, yapım ve denetim gibi aşamalardan oluştuğunun farkında olunması, 3. İç mimarlık mesleğinin diğer disiplinler (inşaat mühendisi, elektrik mühendisi, makine mühendisi vs.) ile ilişkisinin benimsenmesi, 4. İç mimarlığı şekillendiren, konsept kavramının ve tasarım prensiplerinin anlaşılması, 5. Ana malzemelerin (taş, ahşap, metal vs.), tasarım kelime hazinelerinin (ışık, renk vs.) ve bir mekanın planlaması yapılırken düşünülmesi gereken temel noktaların benimsenmesi, 6. İletişim ve sunum tekniklerinin özümsenmesi ve etkili bir şekilde sunumlarda kullanılması. |
1. Bölüm: İç Mekan ve İç Mekan 2. Bölüm: Duyularımız ve Mekan Algısı 3. Bölüm: Tasarım Yaklaşımları 4. Bölüm: Mekan Yaratmak i. Yatay Düzlemler ii. Düşey Düzlemler 5. Bölüm: İç Mekan Tipleri 6. Bölüm: İç Mimarlıkta Renk ve Işık 7. Bölüm: İç Mimarlıkta Mobilya ve İnsan Faktörü 8. Bölüm: İç Mimarlıkta Malzeme Bu ders; ortak çalışmaya dayalı öğrenme, ders anlatımı, tartışma, bireysel çalışma ve sosyal aktivite gibi öğrenme yöntemlerinden ve tekniklerden faydalanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin amacı, kapsamı ve işleyişinin açıklanması. | İzlence |
2) | İç mimarlık / İç mekan nedir? | |
3) | Beş duyu ve mekan algısı | Egzersiz 1 |
4) | Tasarım sürecinin başlangıc aşaması olarak konsept ve tasarım yaklaşımları | Önerilen Okumalar: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp. 38-45 Anderson, Jane, 2011, Basics Architectural Design, Academia, pp. 46-51 Egzersiz 2 |
5) | Mekan oluşturma ve mekansal ilişkiler ile mekan organizasyonları | Egzersiz 3 |
6) | İç Mekan Tipleri | Quiz 1 |
7) | İç mimarlıkta Işık ve renk | Egzersiz 4 |
8) | VİZE | |
9) | Alan gezisi: Çevrenin kentsel dokusunu anlamak | |
10) | Gezi ile İlgili Atölye Çalışması | Gezide çekilen fotoğraflar ve çizilen eskizler. |
11) | Mobilya ve İç mimarlıkta insan faktörleri | |
12) | Tekrar | |
13) | İç Mimarlıkta Mobilya ve İnsan Faktörü | Egzersiz 5 |
14) | İç Miamrlıkta Malzeme | Quiz 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Baker, G. H., 1996, Design Strategies in Architecture. An Approach to the Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold. Binggeli, Corky, 2003, Building Systems for Interior Designers, John Wiley & Sons Ching, F., 2014, Architecture-form, space, and order. Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia Egan, D., Olgyay, V., 2002, Architectural Lighting, Boston, Mc Graw Hill. Farrelly, L., 2007, The Fundamentals of Architecture, AVA Academia, 2007 Gordon, Gary, 2003, Interior Lighting for Designers, John Wiley & Sons. Grimley, Chris and Mimi, Love, 2007, Color, Space, Style. Rockport Publishers. Kilmer, R. and Kilmer, O., 1992, Designing Interiors, Forth Worth: Hardcourt Brace Jovanovich College Publishers. Leland M. Roth, Understanding Architecture: Its Elements, History, and Meaning, Westview Press, 2013. Lidwell, W., Holden, K. & Butler, J., 2003, Universal principles of design. Pile, John F., 1995, Interior Design, New York: Harry Abrams Inc. Publishers. Pile, John F., 1997, Color in Interior Design, New York: Mc Graw Hill. Samara, T., 2007, Design Elements: A Graphic Style Manual Weston, Richard, 2003, Materials, Form, and Architecture, Yale University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 5 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 13 | 26 |
Arazi Çalışması | 2 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 23 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 91 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | 3 |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | 3 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | 3 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | 3 |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | 2 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | 4 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | 4 |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | 2 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, | 2 |