LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1013 | Tasarım ve Mimarlığa Giriş | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NAGEHAN YAĞMUR ŞİMŞEK SÖNMEZ Dr. Öğr. Üyesi ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ Doç. Dr. EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, tasarım, mimarlık ve yapılı çevre alanlarında giriş niteliğindedir ve mimari kültür, tasarım prensipleri, mekansal ilişkiler ve mekansal organizasyonlar açısından merak ve ilgi uyandırmayı hedeflemektedir. Mimarlığı ve tasarımı anlamak adına tasarım, mekansal ilişkiler, mekansal organizasyon tipleri, malzeme kullanımı ve strüktür konuları üzerine konuşmalar ve beyin fırtınası yapılaması bu dersin başlıca hedeflerindendir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tasarım ve mimarlık alanının tarihi ve kültürel bağlamını düşünmek, 2. Tasarım ve mimarlık ürünlerini değerlendirmek, 3. Mimari formları ve tasarım elemanlarını anlatabilmek ve üzerine düşünebilmek, 4. Mimarlık prensiplerini fark edebilmek ve üzerine konuşabilmek, 5. Yapılı çevrenin mekansal karakterini değerlendirebilmek. |
Chapter 1: Tasarım Elemanları: Nokta, Doğru, Düzlem, Şekil, Form, Hacim, Işık, Doku, Renk/ 1 saat, Egzersiz 1/ 1 hour, Gezi/ 2 hours, Atölye Çalışması/ 2 saat Chapter 2: Tasarım Prensipleri I: Aks, A-Simetri, Denge, Ritim, Kıyas Noktası/ 1 saat, Egzersiz/ 1 saat Chapter 3: Tasarım Prensipleri II: Vurgu, Hiyerarşi, Çeşitlilik, Bütünsellik, Uyum, Kontrast/ 1 saat, Egzersiz/ 1 saat Chapter 4: Tasarım Terimleri I: Değer, Motif, Doku, Oran, Ölçek/ 2 saat ARA SINAV/ 2 Saat Chapter 5: Tasarım Terimleri II: Yerleşim, Pozitif ve Negatif Alan, Formun Dönüşümü/ 1 saat, Egzersiz/ 1 saat Chapter 6: Mekansal İlişkiler ve Organizasyon Tipleri/ 2 saat, Quiz 1/ 1 saat, Quiz 2/ 1 saat Chapter 7: Poster Tashihi/ 2 saat Chapter 8: Bağlam, Foksiyon, Kullanıcı Gereksinimleri, Mimari Brief, Program/ 1 saat, Egzersiz/ 1 saat Chapter 9: Mekanda Beden/ 2 saat |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin, amacının, kapsamının ve işleyişinin açıklanması. | İzlence |
2) | Tasarım Prensipleri: Nokta, Doğru, Düzlem, Şekil, Form, Hacim, Işık, Doku, Renk Tasarım Kelime Hazinesi: Kolaj | Egzersiz 1: "Falling Water House" Düzlemleri |
3) | Gezi | |
4) | Atölye Çalışması: Kolaj Yapımı | Gezi esnasında çekilen fotoğraflar ve çizilen eskizler. |
5) | Tasarım Prensipleri I: Aks, A-Simetri, Denge, Ritim, Kıyas Noktası Tasarım Kelime Hazinesi 2: Atmosfer, Katmanlar, Kesik, Kompozisyon | Egzersiz 2: "Kandinsky Kompoziyonu" Tasarım Prensibi Avı |
6) | Tasarım Prensipleri II: Vurgu, Hiyerarşi, Çeşitlilik, Uyum, Bütünsellik, Kontrast Tasarım Kelime Hazinesi 3: Mimari Poster, Hikaye Çizimi | Egzersiz 3: Storyboard |
7) | Tasarım Terimleri I: Değer, Motif, Doku, Oran, Ölçek Tasarım Kelime Anahtarı: Soyut | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Tasarım Terimleri II: Yerleşim, Pozitif ve Negatif Alan, Formların Dönüşümü Tasarım Kelime Hazinesi: Gözeneklilik, Geçirgenlik, Transparanlık ve Yarı Saydamlık ve Yansıma | Egzersiz 4: "Transformations" |
9) | Tasarım Terimleri II: Yerleşim, Pozitif ve Negatif Alan, Formların Dönüşümü Tasarım Kelime Hazinesi: Gözeneklilik, Geçirgenlik, Transparanlık ve Yarı Saydamlık ve Yansıma | Egzersiz 4: "Transformations" |
10) | Mekansal İlişkiler | Quiz I |
11) | Mekansal Organizasyon Tipleri | Quiz II |
12) | Poster Tashihi | Proje Posteri |
13) | Bağlam, Fonksiyon, Kullanıcı Gereksinimleri, Mimari Brief, Program ve Senaryo | Egzersiz 5: Program Posteri Tasarımı |
14) | Mekanda Beden Tasarım Kelime Hazinesi: Promenat | |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | none - yok |
Diğer Kaynaklar: | 1. Francis D.K. Ching, Architecture: Form Space and Order, VNR, 1996. 2. Geoffrey H. Baker. Design Strategies in Architecture. An Approach to the Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold,1996. 3. Lorraine Farrelly, The Fundamentals of Architecture, AVA Academia, 2007 (Mimarlığın Temelleri, Literatür Yayıncılık, 2011.) 4. Lorraine Farrelly, Construction and Materiality, AVA Academia, 2007. 5. Leland M. Roth, Understanding Architecture: Its Elements, History, and Meaning, Westview Press, 2013. (Mimarlığın öyküsü: öğeleri, tarihi ve anlamı, Kabalcı Yayınevi, 2006.) 6. Simon Unwin, Analysing Architecture, Routledge, 1997 7. Richard Weston, Materials, Form, and Architecture, Yale University Press, 2003. 8. Tom Porter, Archispeak: An Illustrated Guide to Architectural Terms London and New York: Spon Press 2004. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Seminer | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Arazi Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |