ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT4051 İleri Kompleks Analiz Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisinin bazı ileri konularını öğretmek ve uygulamalarını yapmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Rezidü teoremi ve rezidü teoreminin reel integrallerin hesaplanmasına uygulanmasını kavrayabilme.

Konform tasvir teorisinin genel ilkelerini açıklayabilme.

Laplace ve Fourier Dönüşümlerini kavrayabilme.

Dersin İçeriği

Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi.
Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları.
Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri.
Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü.
Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü.
Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı.
Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi.
Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri.
Riemann Tasvir Teoremi.
Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü.
Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar.
Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği.
Laplace Dönüşümü.
Fourier Dönüşümü.Final sınavı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi.
2) Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları.
3) Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri.
4) Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü.
5) Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü.
6) Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı.
7) Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi.
8) Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri.
9) Riemann Tasvir Teoremi.
10) Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü.
11) Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar.
12) Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği.
13) Laplace Dönüşümü.
14) Fourier Dönüşümü.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A.I. Markushevich “Theory of Functions of a Complex Variable”
Ruel V. Churchill, James Ward Brown, “Complex variables and applications”
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ödev 7 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 7 2 14
Ara Sınavlar 2 10 20
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5