SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT4051 | İleri Kompleks Analiz | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisinin bazı ileri konularını öğretmek ve uygulamalarını yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Rezidü teoremi ve rezidü teoreminin reel integrallerin hesaplanmasına uygulanmasını kavrayabilme. Konform tasvir teorisinin genel ilkelerini açıklayabilme. Laplace ve Fourier Dönüşümlerini kavrayabilme. |
Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi. Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları. Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri. Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü. Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü. Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı. Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi. Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri. Riemann Tasvir Teoremi. Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü. Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar. Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği. Laplace Dönüşümü. Fourier Dönüşümü.Final sınavı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi. | |
2) | Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları. | |
3) | Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri. | |
4) | Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü. | |
5) | Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü. | |
6) | Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı. | |
7) | Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi. | |
8) | Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri. | |
9) | Riemann Tasvir Teoremi. | |
10) | Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü. | |
11) | Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar. | |
12) | Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği. | |
13) | Laplace Dönüşümü. | |
14) | Fourier Dönüşümü. |
Ders Notları / Kitaplar: | A.I. Markushevich “Theory of Functions of a Complex Variable” Ruel V. Churchill, James Ward Brown, “Complex variables and applications” |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |