LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT4051 | İleri Kompleks Analiz | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisinin bazı ileri konularını öğretmek ve uygulamalarını yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Rezidü teoremi ve rezidü teoreminin reel integrallerin hesaplanmasına uygulanmasını kavrayabilme. Konform tasvir teorisinin genel ilkelerini açıklayabilme. Laplace ve Fourier Dönüşümlerini kavrayabilme. |
Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi. Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları. Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri. Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü. Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü. Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı. Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi. Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri. Riemann Tasvir Teoremi. Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü. Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar. Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği. Laplace Dönüşümü. Fourier Dönüşümü.Final sınavı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi. | |
2) | Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları. | |
3) | Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri. | |
4) | Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü. | |
5) | Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü. | |
6) | Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı. | |
7) | Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi. | |
8) | Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri. | |
9) | Riemann Tasvir Teoremi. | |
10) | Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü. | |
11) | Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar. | |
12) | Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği. | |
13) | Laplace Dönüşümü. | |
14) | Fourier Dönüşümü. |
Ders Notları / Kitaplar: | A.I. Markushevich “Theory of Functions of a Complex Variable” Ruel V. Churchill, James Ward Brown, “Complex variables and applications” |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |