Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. SÜREYYA AKYÜZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SÜREYYA AKYÜZ
Prof. Dr. NAFİZ ARICA
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin; matris işlemlerini (toplama, çarpma, ters alma gibi) ve ilgili bazı özelliklerini tanımasını, lineer denklem sistemlerini matrisleri kullanarak çözülebilmesini, vektör uzayı, alt vektör uzayı, baz ve boyut kavramlarını tanımasını ve ilgili teoremleri kavramasını, bir dönüşümün lineer olmasının ne demek olduğunu ve bir lineer dönüşümün ne zaman bire-bir, örten ve izomorfizm olduğunu kavramasını, bir lineer dönüşümü bir matris ile gösterebilmesini, lineer dönüşüm uzaylarını tanımasını ve yapısal özelliklerini kavramasını, bir lineer fonksiyonelin devriğini belirleyebilmesini ve ilgili özellikleri kavramasını sağlamaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Lineer Denklem Sistemleri'ne Giriş -
Gauss Eliminasyonu ve Gauss-Jordan
Eliminasyonu |
|
2) |
Matrislerle İşlemler - Matris
Operasyonlarının Özellikleri |
|
3) |
Bir Matrisin Tersi |
|
4) |
Bir Matrisin Determinantı -
Determinant Hesabının Elementer
İşlemler Kullanılarak Değerlendirilmesi |
|
5) |
Determinantın Özellikleri |
|
6) |
n. boyutta Vektörler, Vektör uzayları.
|
|
7) |
Vektör Uzaylarının Alt Uazyları - Geren
Kümeler ve Lineer Bağımsızlık |
|
8) |
Baz ve Boyut |
|
9) |
Bir Matrisin Rankı ve Doğrusal
Denklem Sistemleri |
|
10) |
Lineer Dönüşümlere Giriş |
|
11) |
Çekirdek ve Doğrusal Dönüşüm’ün Görüntüsü |
|
12) |
Doğrusal Dönüşümler için Matrisler - Geçiş Matrisleri ve Benzerliği |
|
13) |
Özdeğerler ve Özvektörler - Köşegenleştirme |
|
14) |
Simetrik Matrisler ve Ortogonal Köşegenleştirme
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çevre Mühendisliği disiplini tarafından küresel, sosyal ve çevresel konularda sunulan çözüm önerilerinin çevresel etkilerini anlamak ve çok yönlü değerlendirmek için gereken kapsamlı eğitim ve bilgi birikimini oluşturmak. |
|
2) |
Çevre Mühendisliği'nin ilgi alanlarına giren mühendislik problemlerinin çözümü, modern mühendislik teknikleri, yetenekleri ve araçları ile biyoloji, kimya, fizik, matematik, istatistik temel kavramlarını birleştirerek çevresel sistemleri değerlendirebilmek. |
3 |
3) |
Belirlenmiş performans, maliyet, zaman, güvenlik ve kalite gereklilikleri ile birlikte hedefleri karşılamak üzere gerek mühendislik yaklaşımıyla çözümlenen sistemlerin gerekse doğal sistemlerin, özellikle planlama, bütüncül tasarım, uygulama ve işletme adımlarını da kapsayacak şekilde, Çevre Mühendisliği'ne dair sorunlarını tespit edebilmek, ve bu sorunlara çözüm üretebilmek. |
3 |
4) |
Hava, su ve toprak sistemlerini analiz etmek üzere çalışmalar kurgulamak ve gerçekleştirmek, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan verileri kullanarak çevre sağlığı üzerindeki etkileri belirleyebilmek. |
|
5) |
Teknik konuları sözlü ve yazılı makale/raporlarla ifade edebilmek, önerilen çözümleri gerektiğinde teknik çizimlerle detaylı olarak anlatabilmek. |
|
6) |
Modern araştırma teknik ve yöntemlerinin öğrenilerek gerekli bilgilere veritabanları, kütüphaneler ve diğer kaynakları kullanarak ulaşabilmek. |
|
7) |
Avrupa İleri Düzey Bilgisayar Kullanım Lisans programı düzeyinde bilgisayar kullanabilmek, bu becerinin Çevre Mühendisliğinde kullanılabilecek diğer yazılım programlarıyla bütünleştirebilmek. |
|
8) |
Bireysel veya çok-disiplinli takım çalışmalarını yürütebilmek üzere Avrupa Dil Kurumu tarafından onaylanan B1 seviyesi yabancı dil becerisine sahip olmak. |
3 |
9) |
Profesyonel, sosyal ve etik sorumlulukların farkında olmak. |
|
10) |
Çevre Mühendisliğinde girişimcilik ve yenilik kavramlarının farkında olmak ve benimsemek. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek ve bu kavrama açık olmak |
4 |
12) |
Çevre Mühendisliği faaliyet alanlarında devlet kurumlarının ve özel kuruluşların fonksiyonlarını ve sorumluluklarını kavramak. |
|