PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT1005 | Sosyal Bilimler için Matematik | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi LAVDİE RADA ÜLGEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İRİNİ DİMİTRİYADİS Dr. Öğr. Üyesi LAVDİE RADA ÜLGEN Dr. Öğr. Üyesi MÜRÜVVET ASLI AYDIN Arş.Gör. AYSUN SOYSAL Arş.Gör. DUYGU ÜÇÜNCÜ Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel matematik kavramlarını ve bunların uygulamalarını vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kuramsal ve görsel olarak limit, süreklilik ve türev kavramlarını ifade edebilir. Bir fonksiyona belirli bir noktadan çizilen teğet doğrusunu hesaplayabilir. Kuvet, çarpım, bölüm, zincir kurallarını kullanarak bir fonksiyonun türevini hesaplayabilir ve Türevin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını (hız, ivme vb. .) matematiksel olarak yorumlayabilir. Birinci ve ikinci türevlerle fonksiyonları optime edebilir. Büküm noktaları bulabilir ve grafiğini çizebilir. Mathematica ile uygulama problemleri çözebilir. Riemann toplamlar ile eğrinin altında kalan alanı hesaplayabilir. Belirli integral hesaplarında Kalkulüsün Temel teoremini uygulayabilir. |
Kümeler, limit, fonksiyonlar ve süreklilik. Türev, Krıtik değerler, Ara Değer, Ortalama Değer, ve Rolle’s teoremleri, ve uygulamaları. Grafik çizimi. Belirsiz integral, Kalkulüsün Temel teoremi ve belirli integral. L’Hopital Kuralı ve integral teknikleri. Alan bulma. Matrisler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reel Sayilar ve kumeler | |
1) | Matris İşlemleri ve sistemler | |
2) | Bagintilar ve Fonksiyonlar | |
3) | Esitsizlikler ve Mutlak deger | |
4) | Limit ve Limitin ozellikleri | |
5) | Sureklilik | |
6) | Turev ve Turevin uygulamalari | |
7) | Grafikler | |
8) | Optimizasyon | |
9) | Ustel, Logaritmik ve Trigonometrik fonksiyonlar | |
10) | Trigonometrik ozdeslikleer | |
11) | Fonksiyonun ilkeli | |
12) | Riemann toplamı ve belirli integral | |
13) | Integral kurallari ve Calculusun temel teoremi | |
14) | Alan ve uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Applied Mathematics for business, Economics, Life Sciences and Social Sciences by R. A. Barnett, M. R. Ziegler, K. E. Byleen. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 4 |