OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0825 Mantık ve Bilgisayar Uygulamaları Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere mantık tasarımının temellerini, sentezini ve doğrulama yapmasını donanım tanımlama dilleri kullanılarak öğretmektir. Ders gerçek teknoloji ile güçlü bağlantıları bulunan temel bilgisayar tasarım kavramlarının sürekli evrim geçiren uygulamaları üzerinde yoğunlaşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Sayısal mantık sistemlerinin temel kavramlarını anlayacak,
-Temel prensipleri ve tasarım tekniklerini anlayacak ve basit sayısal mantık devrelerini analiz edebilerek tasarlayabilecek,
-Temel bilgisayar örgütlemesini ve tasarımını yüksek düzeyli olarak anlayacaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde önermeler mantığı (0-1 mantığı),birleşimsel ve ardışık devre tasarımı, sonlu otomat tasarım teknikleri, komut kümesi mimarileri, ve temel işlemci tasarımını da içeren birçok konu bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar ve bilgi Chapter 1. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
2) Kombinatoryal mantık devreleri Chapter 2. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
3) Kombinatoryal mantık devreleri Chapter 2. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
4) Kombinatoryal mantık tasarımı Chapter 3. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
5) Kombinatoryal mantık tasarımı Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
6) Kombinatoryal fonksiyonlar ve devreler Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
7) Kombinatoryal fonksiyonlar ve devreler Chapter 4. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
8) Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri Chapter 5. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
9) Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri Chapter 5. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
10) Ardışık mantık devreleri Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
11) Ardışık mantık devreleri Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
12) Ardışık mantık devreleri Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
13) Ardışık mantık devreleri Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110
14) Ardışık mantık devreleri Chapter 6. Logic and Computer Design Fundamentals. Mano. ISBN 0132067110

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Morris Mano, Charles R. Kime, “Logic and Computer Design Fundamentals”, Prentice Hall, 4/E, 2008, ISBN 0132067110.
Diğer Kaynaklar: Jean E. Rubin, Mathematical Logic: Applications andTheory, SaundersCollege Publishing, 1990, ISBN 0-03-012808-0

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.