Tanrı var mı yok mu? Tanrı’nın varlığını veya yokluğunu kanıtlamak olanaklı mı değil mi? Tanrı’ya yönelik inancın kaynağında ne yatar? Tanrı’nın özellikleri, ruhun ölümsüzlüğü, mucizelerin varlığı bilinebilir mi? Dinde aklın, deneyimin ve imanın rolü nedir? Kötülük sorunu nedir? Monoteistik dinlerin iddialarının ahlaki ve siyasi sonuçları nelerdir? Teizm, deizm, fideizm, ateizm, agnostisizm nedir? Bu soru ve sorunlar Sextus, Augustinus, Aquinas, Anselmus, Avicenna, Descartes, Spinoza, Leibniz, Berkeley, Pascal, Hume, Marx, Kierkegaard, Nietzsche ve Sartre’ın kuramları bağlamında ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Felsefe’ye Giriş |
|
2) |
Din Felsefesi’ne Giriş |
|
3) |
Sextus Empiricus |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
4) |
Augustinus, Aquinas, Avicenna, Anselmus |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman.
|
5) |
Descartes, Leibniz, Spinoza |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman.
|
6) |
Berkeley, Pascal |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman.
|
7) |
Vize |
|
8) |
Hume |
Text reading: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
9) |
Hume |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
10) |
Hume |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
11) |
Kierkegaard, Marx, Nietzsche |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
12) |
Nietzsche, Sartre |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. |
13) |
Nietzsche, Sartre |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. + Derste alınan notların okunması. |
14) |
Genel Tekrar |
Metin Okuma: “Western Philosophy” edited by John Cottingham; “Classics of Philosophy” edited by Louis P. Pojman. + Derste alınan notların okunması. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|