Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş- Genel Değerlendirme. |
|
2) |
Siyaset Felsefesi Nedir ? |
Ders Notları |
3) |
Siyasetin temel sorunları / temel kavramları |
Ders Notları |
4) |
“Politea”, Demokrasi, Diğer Yönetimler |
Ders Notları |
5) |
Yönetim, İktidar, Hak, Meşruiyet Tartışmaları |
Ders Notları |
6) |
Otorite nedir? ? Kaynakları |
Ders Notları |
7) |
Tanrı - Doğa ? Birey .Otorite / İktidar |
Ders Notları |
8) |
Ulus Devletlere Geciş / Rönesans: Ütopyalar . |
Ders Notları |
9) |
Machiavelli'den Hobbes'a: Machiavelli Kimdir ve Politika Kuramındaki yeri nedir? |
Ders Notları |
10) |
Özgürlük tartışmaları I , |
Ders Notları |
11) |
Özgürlük tarışmaları II, |
Ders Notları |
12) |
Özgürlük tartışmaları III , |
Ders Notları |
13) |
Özgürlük Nedir? |
Ders Notları |
14) |
Kamusallık tartışmaları, Sivil toplum, Başkalarıyla Yaşam |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |