Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Varlık sorununa dair tarihsel bir art alan oluşturma |
Kaynak Kitaplar |
2) |
Varlık, bilim ve bilgi ilişkisini anlama |
Kaynak Kitaplar |
3) |
Tanrı, varlık, metafizik, teoloji, töz, arke, görünüş gibi temel kavramları açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
4) |
Varlık problemini sınıflama ve tarihsel açıdan dönemlere göre açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
5) |
İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış; Ashari,Ibn Sina, |
Kaynak Kitaplar |
6) |
İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış: Gazali, İbn Rüşd, İbn Arabi |
Kaynak Kitaplar |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Modern felsefede varlık kavramının çözümlenmesi: Descartes, Spinoza, Berkeley, Kant |
|
10) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Hegel |
Kaynak Kitaplar |
11) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Heidegger |
Kaynak Kitaplar |
12) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Whitehead |
Kaynak Kitaplar |
13) |
Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Sartre ve Kierkegaard |
Kaynak Kitaplar |
14) |
Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Ahmet Avni Konuk
Zamansallık ve zaman kavramının analizi |
Kaynak Kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
|
2) |
Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
|
3) |
Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. |
|
4) |
Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
|
5) |
Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. |
|
6) |
Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. |
|
7) |
Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma |
|
8) |
Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. |
|
9) |
Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. |
|
10) |
Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |
|