REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0805 Varlık Felsefesi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, varlık üzerine tarihsel ve sistematik düşünerek o konu alanının sınırlarını belirlemeyi ve bu sınırlar içinde belirlenecek sorun merkezinde çağdaş filozofların o soruna ilişkin düşüncelerini öğrencilere öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Felsefi problem görme ve düşünme
İnsan sorununu çağdaş felsefede belirleme
Filozofun metinleriyle probleme bakma
Metinler ile problemi anlama
Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma
Günümüz problemlerine cevap arama

Dersin İçeriği

Metafizik-Ontoloji-Teoloji; Varlık-Öz İlişkisi; Varlık Türleri; Tümeller Sorunu; Özgürlük Sorunu; Varlık Kuramları; Bilmenin Sınırı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Varlık sorununa dair tarihsel bir art alan oluşturma Kaynak Kitaplar
2) Varlık, bilim ve bilgi ilişkisini anlama Kaynak Kitaplar
3) Tanrı, varlık, metafizik, teoloji, töz, arke, görünüş gibi temel kavramları açıklamak Kaynak Kitaplar
4) Varlık problemini sınıflama ve tarihsel açıdan dönemlere göre açıklamak Kaynak Kitaplar
5) İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış; Ashari,Ibn Sina, Kaynak Kitaplar
6) İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış: Gazali, İbn Rüşd, İbn Arabi Kaynak Kitaplar
7) Ara Sınav
8) Modern felsefede varlık kavramının çözümlenmesi: Descartes, Spinoza, Berkeley, Kant
10) Çağdaş felsefede varlık problemi: Hegel Kaynak Kitaplar
11) Çağdaş felsefede varlık problemi: Heidegger Kaynak Kitaplar
12) Çağdaş felsefede varlık problemi: Whitehead Kaynak Kitaplar
13) Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Sartre ve Kierkegaard Kaynak Kitaplar
14) Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Ahmet Avni Konuk Zamansallık ve zaman kavramının analizi Kaynak Kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Varlık Felsefesi, A. Kadir Çüçen, Melek Zeynep Zafer, Adnan Esenyel, Bursa: Ezgi Kitabevi, 2009.

İslam Felsefesi Tarihi, ed. Bayram Ali Çetinkaya, Ankara: Grafiker Yayınları, 2012.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3