ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0803 | Çağdaş Felsefe | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SONGÜL DEMİR Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin ana hedefi, tarihsel çerçevede modern düşünce ilkelerine bir giriş yapmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Son yirmi yıldaki felsefi yönelimlerin neler olduğunu öğrenir, İlgi duyduğu bir konuda araştırma yapar, Çağdaş düşünceyi tanımlar Çağdaş felsefenin alanlarını sayar Çağdaş filozoflar ve düşüncelerini tanıtır. |
Yeni Kantçılık, Cassirer, Rickert; Yaşama felsefesi (Bergson ve Nietzsche), Dilthey ve tarihselcilik, hermeneutik, Brentano, Husserl ve fenomenoloji, pragmatizm ve yapısalcılık, Frankfurt Okulu, postmodernizm |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Modern felsefe nedir? | Ders Notları |
3) | Hermenuetik nedir? | Ders Notları |
4) | W. Dilthey ve Gadamer | Ders Notları |
5) | Marksizim ve batı marxizmi | Ders Notları |
6) | G.Lukacs, A Gramschi | Ders Notları |
7) | Frankfut okulu: Adorno ve Horkheimer | Ders Notu |
8) | Ü habermas ile iletişimsel eylem kuramu | Ders Notu |
9) | Yapısalcılık, sauusure | Ders Notu |
10) | R. Barthes | Ders Notu |
11) | Lacan, althuser | Ders Notu |
12) | Post modernizm: lytord | Ders Notu |
13) | Post yapısalcılık: Faucault | Ders Notu |
14) | J. derrida | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | " Peter Watson, Ideas – A History From Fire to Freud, Phoenix Paperback, 2006.E. Levinas. Sonsuza Tanıklık (Seçme Metinler). Metis Yayınları, Zaman ve Başka-Metis Yayınları. " "J. Derrida. Toplumbilim 10-Derrida Özel sayısı, Cogito özel sayısı. " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 91 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |