LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0802 | Estetik ve Felsefe | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı estetik alanında incelemeler yapmak ve genel sanat kavramlarına sanat eleştirisi perspektifi ile tarihsel açıdan genel bir bakış vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. Güzel ve Sanat hakkındaki felsefi bakış açılarını tartışacak 2. Estetik ve Sanata dair terminolojiye hâkim olacak 3. Güzel ve Sanat fenomenlerini açıklığa kavuşturan temel felsefi kavramları öğrenecek 4. Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşlerini öğrenip aktarabilecek 5. Sanata Felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilecek 6. Çeşitli sanat görüşleri arasındaki farklılıklarla başa çıkabilme olanaklarını görecek 7. Sanatla ve sanat eserleriyle ilgili güncel tartışmaları kavrayacak |
Sanat eserlerinin nesnel varlığı ve öznel sanat algısı, güzellik ve sonsuzluk, sanat ve doğa, sanat dallarının anlam ve yorum sorunları, varılacak bir hedef olarak sanat vb. konular ele alınacaktır. Platon, Aristoteles, Kant ve Hegel gibi filozofların sanat ve güzel ile ilgili düşüncelerinin yanında çağdaş estetiğin paradigmaları sanat eserlerinin eleştirel incelenmesi pratiği ile tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi | Sergi Tartışmaları |
3) | Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi | Sergi Tartışmaları |
4) | Sanat Eleştirisinde Öznelci ve Nesnelci Yaklaşımlar | Ders Notları |
5) | Sanat Tarihinde Normatif Epistemoloji | Ders Notları |
6) | Sanat Tarihinde Spekülatif Epistemoloji | Ders Notları |
7) | Estetikte Heterenomie ve Autonomie | Ders Notları |
8) | Antik Yunan’da Felsefenin Gelişimi ve Sanat Düşüncesi: Pythagoras, Herakleitos. | Ders Notları |
9) | Platon Felsefesi ve Sanat | Ders Notları |
10) | Aristoteles Felsefesi ve Sanat | Ders Notları |
11) | İlkçağ'dan Yeniçağ'a Estetik: Aristoksenos, Baumgarten | Ders Notları |
12) | Kant Felsefesi ve Sanat | Ders Notları |
13) | Hegel Felsefesi ve Sanat | Ders Notları |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | None |
Diğer Kaynaklar: | Afşar Timuçin, Aesthetics, Bulut Publishing, 2008. Nejat Bozkurt, Theories of Art and Aesthetics, Asa Publishing, 2000. İoanna Kuçuradi, Looking at Art with Philosophy, Şiir-Tiyatro Publishing, Ankara, 1979. Hegel, Aesthetics: Lectures on Fine Art. Hegel, Science of Logic. Hegel, Phenomenology of Spirit. Kant, Critique of Pure Reason. Kant, Critique of Judgment. Aristotle, Poetics. Aristotle, Politics. Plato, Symposium. Plato, The Republic. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |