Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konulara giriş |
yok |
2) |
Başlangıçlar: Max Plank ve Quantum, Paris'te Picasso, Nietzsche, Veblen, Spencer. |
Dersin kitabı |
3) |
Einstein, Rutherford, Russell ve Whitehead, Savaşın entelektüel sonuçları, Wittgenstein. |
Dersin kitabı |
4) |
Spengler, Barışın ekonomik sonuçları, ilerleme fikri, Whig tarih yazımı |
dersin kitabı |
5) |
Fiziğin altın çağı, Freud ve Batı, Jung ve Modern İnsan |
dersin kitabı |
6) |
Benjamin, Keynes, Türkiyedeki Alman Akademisyenler, |
dersin kitabı |
7) |
Sartre, Merleu-Ponty, Camus, Beckett, Hannah Arendt |
dersin kitabı |
8) |
Wittgenstein, Skinner Chomsky'e karşı, Hayek, Martin Luther King. |
dersin kitabı |
9) |
Aya iniş, Braudel ve Annales Okulu, Pulsarlar |
dersin kitabı |
10) |
Petrol krizi, Kapitalizmin Çelişkileri, Genetik Çalışmaları |
dersin kitabı |
11) |
AIDS, Susan Sontag, Lyotard, Rorty. |
dersin kitabı |
12) |
Toni Morrison, Salman Rushdie, Edward Said, Kültürel Savaşlar |
Dersin Kitabı |
13) |
Değerlendirme |
dersin Kitabı |
14) |
Final Sınavı |
Dersin Kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |