ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0710 | Türk Şairleri ve Şiiri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. KENAN SAYACI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kültür tarihimizde öne çıkmış Türk şairlerini yaşadıkları dönem, kısa hayat hikâyeleri, edebî kişilikleri ve eserleriyle tanıtmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Şairlerin yaşadıkları dönemin temel özelliklerini tanımak, Şairlerin yaşadıkları dönemden şiirlerine yansıyanları fark etmek, Ele alınan şairi, aynı dönemde yaşamış başka şairlerden ayıran özellikleri belirleyebilmek, Şairin dili nasıl kullandığını, kelimelere kazandırdığı farklı anlamları fark etmek, Şairin kullandığı dili, günümüzün günlük konuşma diliyle karşılaştırarak analiz etmek, Şiirlerin yazılış sebebini analiz etmek, Şiirlerde aktarılan duygu ve düşünceleri fark ederek söz veya yazıyla ifade edebilmek |
Türk edebiyatının tarihî akışı içinde öne çıkan önemli şairler ve şiirleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hoca Ahmet Yesevî | http://www.rumimevlevi.com/tr/yazarlar-cemiyeti/64-mahmut-erol-kilic/2463-sufi-siirinin-poetikasi |
2) | Yunus Emre | http://www.yunusemre.net/ |
3) | Hacı Bayram-ı Veli / Eşrefoğlu Rumî | http://www.hacibayramveli.org http://www.edebiyatfakultesi.com/esrefoglu-rumi.htm |
4) | Kaygusuz Abdal / Pir Sultan Abdal | http://www.edebiyatfakultesi.com/kaygusuz-abdal.htm http://www.edebiyatfakultesi.com/?s=pir+sultan |
5) | Şemseddin-i Sivasî / Ruhsatî | http://www.turkceciler.com/ruhsati.html |
6) | Karacaoğlan / Bayburtlu Zihni | http://www.turkceciler.com/sairler/karacaoglan.html http://www.turkceciler.com/bayburtlu-zihni.html |
7) | Dadaloğlu / Erzurumlu Emrah | http://www.turkceciler.com/sairler/dadaloglu.html http://www.turkceciler.com/sairler/ErzurumluEmrah.html |
8) | Fuzuli / Baki | http://www.turkceciler.com/fuzuli.html http://www.turkceciler.com/baki.html |
9) | Hayali / Nef’i | http://www.turkceciler.com/hayali-bey.html http://www.turkceciler.com/nefi.html |
10) | Nabi / Nedim | http://www.turkceciler.com/forum/turk-dili-ve-edebiyati-genel-icerik/651-caginin-insani-olarak-nabi.html http://www.turkceciler.com/nedim.html |
11) | Ziya Paşa – Namık Kemal | http://www.turkceciler.com/ziya_pasa.html http://www.turkceciler.com/namik_kemal.html |
12) | Tevfik Fikret – Cenap Şahabettin | http://www.turkceciler.com/tevfik_fikret.html http://www.turkceciler.com/cenap_sehabettin.html |
13) | Ahmet Haşim- Ziya Gökalp | http://www.turkceciler.com/ahmet_hasim.html http://www.turkceciler.com/yazarlar/ziya_gokalp.html |
14) | Mehmet Akif – Yahya Kemal | http://www.turkceciler.com/mehmet_akif_ersoy.html http://www.turkceciler.com/yahya_kemal_beyatli.html |
Ders Notları / Kitaplar: | Reading package (includes main articles, literary texts etc. Available at Bahçeşehir Copy Center). |
Diğer Kaynaklar: | Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Fuat Köprülü Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi, Dergâh Yayınları Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, N. Sami Banarlı Türk Edebiyatı Tarihi, Attila Özkırımlı Batı Tesirinde Türk Şiir Antolojisi, Kenan Akyüz Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Erman Artun |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Ödev | 2 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |