AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0709 Türk Entellektüellerinin Yaşamları Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KENAN SAYACI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste,Türkiye’de düşünce hayatını etkileyen, Cumhuriyet dönemi
boyunca siyasal oluşumlara,düşünce akımlarına ve sanata öncülük eden önemli
fikir ve eylem insanları tanıtılacak. Sosyalist, Kemalist/Atatürkçü,
İslamcı, liberal, milliyetçi/ulusalcı, batıcı, doğucu herkesi etkileyen
ve düşünce hayatını besleyen bu isimler geniş bir yelpaze oluşturuyor.
Uzunca bir listesi sunulan bu isimler arasından seçilecek 12 kişinin
yaşamı, düşünceleri, yapıtları, dönemi, etkileri ‘portre’ kavramı içinde
anlatılacak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;

- Türkiye'nin yakın geçmişindeki belli başlı siyasi düşüncelere aşina olacak
- Türk siyasi ve düşünce hayatının önde gelen isimleri ve onların yapıtlarını tanıyacak
-Metin analizi yöntemiyle düşünce metinlerini çözümleyecek

Dersin İçeriği

Cumhuriyet döneminin önemli düşünce ve siyaset insanları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mehmet Fuat Köprülü Türk Tarihinin Ana Hatları,Türkiye Tarihi,Türk Edebiyatı Tarihi
2) Şerif Mardin Türk Modernleşmesi,Religion, Society and Modernity in Turkey
3) Muhsin Ertuğrul İnsan ve Tiyatro Üzerine Gördüklerim, Türk Tiyatrosu
4) Muazzez İlmiye Çığ Sümeroloji http://muazzezcig.blogcu.com/
5) Emin Onat
6) Şevket Süreyya Aydemir
7) Ara sınav
8) Ziya Gökalp
9) Aydın Gün
10) Nazım Hikmet
11) Necip Fazıl Kısakürek
12) Fahr-ül Nisa Zeyd
13) Yaşar Kemal
14) Sedat Hakkı Eldem İbrahim Çallı
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Emre Kongar “Türk Toplumbilimcileri”, “Toplum ve Bilim” dergileri, ilgili düşünürlerin kitapları, çıkardıkları dergiler, Büyük Doğu, Yön, vb.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 3 9
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 3 3
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş;
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş;
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş;
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş;
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 2
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş;
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 3