BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0707 | Modern Türk Şiiri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Türk şiirindeki yenilikler ve değişikliklerin aktarılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Cumhuriyet’in Türk toplumunda meydana getirdiği değişiklikleri ve bunun şiire nasıl yansıdığını fark etmek, Şairlerin yeni dönemi algılayış ve yansıtışlarını belirlemek, Türk şiirinde Cumhuriyet döneminde görülen yeni yaklaşımları fark etmek, Cumhuriyet dönemindeki belli başlı şiir ekollerini temel özellikleri ve farklılıklarıyla tanımak, •Şairlerin şiirlerine yaşadıkları dönemden yansıyanları fark etmek, •Ele alınan şairi, aynı dönemde yaşamış başka şairlerden ayıran özellikleri belirleyebilmek, •Şairin dili nasıl kullandığını, kelimelere kazandırdığı farklı anlamları fark etme, • •Şairin kullandığı dili, günümüzün günlük konuşma diliyle karşılaştırarak analiz etme, •Şiirlerin yazılış sebebini analiz etmek, •Şiirlerde aktarılan duygu ve düşünceleri fark ederek söz veya yazıyla ifade edebilmek |
Cumhuriyet dönemi şiir hareketleri, özellikle 1950 sonrası Türk şiiri- |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cumhuriyet dönemi Türk şiirine genel bakış | Ana Çizgileriyle Cumhuriyet Devri Türk Şiirine Teorik Bir Yaklaşım, Adem Çalışkan- http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt3/sayi10pdf/caliskan_adem.pdf |
2) | Modern şiirimizin kurucuları: Yahya Kemal-Ahmet Haşim | Yahya Kemal ve Ahmet Haşim Rekabeti http://www.lalilardergi.com/haci-fisfis-yahya-kemal-ve-ahmet-hasim-rekabeti.html |
3) | 1940 Toplumcu Şiiri | 1940 KUŞAĞI TOPLUMCU ŞAİRLERİ VE HALK ŞİİRİ Prof. Dr. Yakup ÇELİK http://www.millifolklor.com/tr/sayfalar/87/08.pdf |
4) | Nazım Hikmet ve Necip Fazıl Kısakürek | http://denizykaya.blogcu.com/nazim-hikmet-ve-necip-fazil-kisakurek-atismalari/9904046 http://internetbudur.blogspot.com/2012/03/nazm-hikmet-necip-fazl-ksakurek.html |
5) | Büyük şiir: Fazıl Hüsnü Dağlarca | http://dipnotkitap.net/SIIR/SAIRLER/FazilHusnuDaglarca.htm |
6) | Birinci Yeni:Garip Akımı | http://www.turkceciler.com/garip_akimi.htm |
7) | Bağımsız şairler | http://arifegulsun.blogcu.com/garip-disinda-kalan-bagimsiz-sairler-1940-sonrasi/1368156 |
8) | İkinci Yeni şiirine genel bakış | http://edebiyol.com/ikinci-yeni-siiri-ve-sairleri.html |
9) | İkinci Yeni-Birinci Yeni(Garip) ayrımları | http://www.turkceciler.com/turk-edebiyatinda-akimlar.html |
10) | İlhan Berk-Cemal Süreya-Turgut Uyar | http://www.turkceciler.com/ikinci-yeni-siiri-ozellikleri-temsilcileri.html |
11) | Edip Cansever-Sezai Karakoç-Ece Ayhan | http://www.turkceciler.com/ikinci_yeni_siiri.html |
12) | 1960 Kuşağı: İsmet Özel-Ataol Behramoğlu | http://www.edebiyatogretmeni.org/ikinci-yeni-sonrasi-toplumcu-siir-1960-1980/ |
13) | 1970 Kuşağı | http://www.edebiyadvesanatakademisi.com/edebiyad/623-son_d%C3%B6nem_turk_siiri_ve_sairleri.html |
14) | 1980’dan günümüze Türk şiiri | http://www.siirpenceresi.com/soylesiler/siirdefterisoylesi.htm |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Memet Fuat, Mehmet H. Doğan Türk Şiiri Antolojileri, ders konusu olan şairlerin şiir ve düzyazı kitapları, dönemin dergileri.... Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Memet Fuat Modern Türk Şiiri, Ahmet Necdet Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Metin Celal 1980 Sonrası Şiiri ve Eleştiri Kemal Gündüzalp 1980 Kuşağı: Türk Şiirinin Poetikası, Baki Asiltürk 20. Yüzyıl Türk Şiiri: 100 Şair Şiir, Enis Batur 20. Yüzyıl Türk Şiiri Antolojisi İlhami Soysal 1975–2000 Son Çeyrek Yüzyıl Şiir Antolojisi, Yılmaz Odabaşı Son Yüzyıl Büyük Türk Şiiri Antolojisi Modern Şiirimizin İki Yüzyılı, Ataol Behramoğlu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Uygulama | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Arazi Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |