TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0706 | Modern Türk Romanı ve Hikayeleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KENAN SAYACI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin üç ana amacı vardır: 1) Öğrencileri Türk edebiyatının temel metinlerine aşina kılmak. 2) Öğrencilere modern Türk edebiyatı hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak 3) Edebi metinlerin iç işleyişini ve yapısını ortaya çıkararak Türk romanına yaklaşımda öğrencilere analitik bir yaklaşım kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - Türk edebiyatı, Türk edebiyatı tarihi ve çağdaş yazma stratejileri hakkında temel bir kavrayışa sahip olacaklar. - Türk romanının tarihselleştirilmesinde kazanılan bilgileri eleştirel ve analitik biçimde kullanabilecekler. - Modern Türk romanına yaklaşımda çağdak okuma teknikleri ve analiz yöntemleri edinecekler. - Belirli bir romanın sosyolojik bağlamı ve bununla ilintili meseleleri tartışabilir ve bu konuda görüşlerini yazılı olarak ifade edebilir hale gelecekler. - Romanda inşa edilen kurgusal karakterlerin inşa süreçlerini kavrayabilecekler. - Belirli bir roman hakkında kendi başlarına bir analizi planlayıp yazılı biçimde ifade edebilecek örgütlü çalışma yetisine sahip olacaklar. |
Türk edebiyatı genel tarihi. 19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. Bir edebi metni çözümlemeye yönelik analitik yaklaşım. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk edebiyatı genel tarihi | 19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. |
2) | Modernist roman | Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
3) | Doğu-Batı ikiliğinin modern alegorisi | Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
4) | Modern anlatıdan modernist anlatıya. | Türk edebiyatında modernist anlatılar ve modernist anlatı teknikleri. |
5) | Doğı-Batı ikiliğinin modern alegorisi | Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
6) | Modernist roman | Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
7) | Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. | Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. | Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
10) | Türk Edebiyatında Politik Roman | Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal |
11) | Türk edebiyatında kısa hikaye. | Semaver and Dülger Balığının Ölümü, Sait Faik |
12) | Türk edebiyatında kısa hikaye. | Değirmen, Sabahattin Ali. |
13) | Türk edebiyatında kısa hikaye. | Cenk Hikayeleri, Murathan Mungan |
14) | Türk edebiyatında kısa hikaye. | Usta Beni Öldürsene, Bilge Karasu |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: YKY, 2002. Orhan Pamuk, Kara Kitap, İstanbul: İletişim, 2004. Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, İstanbul: İletişim, 2001.. Sevgi Soysal,Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, İstanbul: İletişim, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: İletişim, 1997. Rita Felski, Uses of Literature, NY: Wiley-Blackwell, 2008. Orhan Pamuk, Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul: İletişim, 1997. James Wood, Kurmaca Nasıl İşler [How Fiction Works], İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular. | |
2) | Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. | |
3) | Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar. | |
4) | Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır. | |
5) | Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır. | |
6) | Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır. | |
7) | Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır. | |
8) | Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır. | |
9) | Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder. | |
10) | Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |
11) | Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
12) | Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar. | |
13) | Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. |