FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0704 | Edebiyatta Akımlar | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, edebiyat eserlerini “okuma” ve anlatıların alt metinlerini çözümleme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Aynı zamanda, romanları analiz etme ve tartışma konusunda öğrencilerin yetkinliklerini artırmayı amaçlar. Öğrencilerin sözlü ve yazılı ifade becerilerinin güçlendirilmesine odaklanırken, onlara romanları ait oldukları kültürlerin ve tarihsel dönemlerin bir yansıması olarak inceleme fırsatı sunar; romanlarla kişisel bir bağ kurmalarını ve onlara yönelik öznel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini teşvik eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, metin analizi ve edebi eserlerle derinlemesine etkileşim yoluyla analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve sergileyeceklerdir. Ayrıca, romanları kültürlerin bir yansıması ve tarihsel ile toplumsal bağlamlar tarafından şekillenen çok katmanlı anlatılar olarak tartışma ve değerlendirme yöntemlerine aşinalık kazanacaklardır. Bunun yanı sıra, öğrenciler, anlatının yüzeysel düzeyinin ötesine geçerek edebiyatı daha derinlemesine ve ayrıntılı bir şekilde anlamayı teşvik eden sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılacaklardır. |
Bu ders, on dokuzuncu, yirminci ve yirmi birinci yüzyıllardan seçilmiş edebi metinleri kullanarak, dünya genelinde geniş bir ilgi uyandırmış çeşitli edebiyat akımlarını incelemeyi amaçlar. Edebi eserlerin derinlemesine analizi ve tartışılması yoluyla, öğrenciler fantezi olarak edebiyat, feminizm, politika ve güç, büyülü gerçekçilik, mitolojik gerçekçilik, ütopik ve distopik kurgu ile postmodernizm gibi geniş bir yelpazede ele alınan çeşitli konuları keşfedeceklerdir. Derste kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri arasında ders anlatımı, sınıf tartışmaları, okuma ve bireysel çalışma yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | yok |
2) | Alice in Wonderland by Lewis Carroll Giriş (Sosyo-kültürel ve Tarihsel Arkaplan) | Derse gelmeden kitabın ilk 4 bölümü okunmuş olmalı |
3) | Alice in Wonderland by Lewis Carroll | Kitabın 5-9 bölümleri okunmuş olmalı |
4) | Alice in Wonderland | Ders öncesi 10-12 bölümler okunmuş olmalı |
5) | Alice in Wonderland | yok |
6) | Circe by Madeline Miller | Derse gelmeden 1-10 bölümler okunmuş olunmalı |
7) | Circe by Madeline Miller | Derse gelmeden 10-20 bölümler okunmuş olmalı |
8) | Arasınav | 1-8 hafta materyali gözden geçirilmeli |
9) | Circe by Madeline Miller | 20-27 bölümler okunmuş olmalı |
10) | I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison | Kısa hikaye okunmuş olmalı |
11) | I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison | yok |
12) | Flowers for Algernon by Daniel Keyes | 1-10 ilerleme raporları okunmuş olmalı |
13) | Flowers for Algernon | 11-17 ilerleme raporları okunmuş olmalı |
14) | Flowers for Algernon | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Alice in Wonderland by Lewis Carroll Circe by Madeline Miller I Have No Mouth, and I Must Scream by Harlan Ellison Flowers for Algernon by Daniel Keyes |
Diğer Kaynaklar: | Terry Eagleton – How to Read Literature Northrop Frye – Anatomy of Criticism David Lodge – The Art of Fiction Harold Bloom - How to Read and Why |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |