| LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP0704 | Edebiyatta Akımlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu ders, edebiyat eserlerini “okuma” ve anlatıların alt metinlerini çözümleme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Aynı zamanda, roman ve kısa hikayeleri analiz etme ve tartışma konusunda öğrencilerin yetkinliklerini artırmayı amaçlar. Öğrencilerin sözlü ve yazılı ifade becerilerinin güçlendirilmesine odaklanırken, onlara edebi eserleri ait oldukları kültürlerin ve tarihsel dönemlerin bir yansıması olarak inceleme fırsatı sunar; edebi eserlerle kişisel bir bağ kurmalarını ve onlara yönelik öznel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini teşvik eder. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, metin analizi ve edebi eserlerle derinlemesine etkileşim yoluyla analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve sergileyeceklerdir. Ayrıca, romanları kültürlerin bir yansıması ve tarihsel ile toplumsal bağlamlar tarafından şekillenen çok katmanlı anlatılar olarak tartışma ve değerlendirme yöntemlerine aşinalık kazanacaklardır. Bunun yanı sıra, öğrenciler, anlatının yüzeysel düzeyinin ötesine geçerek edebiyatı daha derinlemesine ve ayrıntılı bir şekilde anlamayı teşvik eden sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılacaklardır. |
| Bu ders, yirminci ve yirmi birinci yüzyıldan seçilmiş edebî eserler aracılığıyla edebiyatta etik karar alma süreçleri, bilimsel sorumluluk, kimlik ve kültürel karşılaşmalar ile insan ötesi iletişim temalarını inceler. Le Guin’in “Omelas’tan Ayrılanlar”ındaki ahlaki hesaplaşma, Ackroyd’un Frankenstein’in Vak‘a Defterinde klasik bir anlatıyı yeniden kurgulayışı, Okorafor’un Binti’sindeki farklılık ve aidiyet müzakeresi, Chiang’in “Büyük Sessizlik”inde yok oluş ve insan olmayan ses üzerine düşünmesi gibi farklı konuları inceleyen öğrenciler, anlatı biçimi, tür ve bakış açısının çağdaş edebiyatta güç, empati ve sorumluluk sorularını nasıl şekillendirdiğini tartışacaklardır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derse Giriş | yok |
| 2) | “The Ones Who Walk Away From Omelas” by Ursula K LeGuin | Derse gelmeden kısa hikaye okunmuş olmalı |
| 3) | “The Ones Who Walk Away From Omelas” by Ursula K LeGuin | Derse gelmeden kısa hikaye okunmuş olmalı |
| 4) | The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd | Ders öncesi 1-9 bölümler okunmuş olmalı |
| 5) | The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd | Derse gelmeden 9-15 bölümler okunmuş olmalı |
| 6) | The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd | Derse gelmeden 16-22 bölümler okunmuş olunmalı |
| 7) | The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd | Derse gelmeden 1-6 haftaların materyali gözden geçirilmeli |
| 8) | Arasınav | 1-7 hafta materyali gözden geçirilmeli |
| 9) | Binti by Nnedi Okorafor | Derse gelmeden (en az) ilk 30 sayfar okunmuş olmalı |
| 10) | Binti by Nnedi Okorafor | Derse gelmeden ilk 60 sayfa okunmuş olmalı |
| 11) | Binti by Nnedi Okorafor | Kitabın tümü okunmuş olmalı |
| 12) | “The Great Silence” by Ted Chiang | Derse gelmeden kısa hikaye okunmuş olmalı |
| 13) | “The Great Silence” by Ted Chiang | Derse gelmeden kısa hikaye okunmuş olmalı |
| 14) | Dönem sonu değerlendirme | yok |
| Ders Notları / Kitaplar: | “The Ones Who Walk Away From Omelas” by Ursula K LeGuin The Casebook of Victor Frankenstein by Peter Ackroyd Binti by Nnedi Okorafor “The Great Silence” by Ted Chiang |
| Diğer Kaynaklar: | Terry Eagleton – How to Read Literature Northrop Frye – Anatomy of Criticism David Lodge – The Art of Fiction Harold Bloom - How to Read and Why |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
| 3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
| 4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
| 5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
| 6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
| 7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
| 8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
| 9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
| 10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
| 11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |