İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0605 Popüler Kültür Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin filmleri popüler kültür ürünleri olarak “okuma” becerilerini geliştirirken anlatılarının alt metinlerini çözümleme yetilerini de güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Film üzerine eleştirel tartışma becerilerini artırarak görsel okuryazarlığı teşvik eder ve sinema dilinin daha derinlemesine anlaşılmasını sağlar. Ayrıca, filmi farklı kültürlerin ve tarihsel dönemlerin bir yansıması olarak ele alarak sosyo-kültürel önemini analiz etmeye yönlendirir. Son olarak, öğrencilerin filmlerle kişisel düzeyde etkileşim kurmasını teşvik eder ve öznel tepkilerini ifade etmelerine olanak tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler, görsel okuryazarlık ve metin analizi alanlarında analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek sinema eserleriyle daha derinlemesine etkileşim kurabileceklerdir. Filmleri yalnızca kültürel yansımalar olarak değil, aynı zamanda tarihsel ve sosyo-kültürel bağlamlarında şekillenen çok katmanlı anlatılar olarak tartışma ve değerlendirme yöntemlerine aşinalık kazanacaklardır. Ayrıca, öğrenciler anlatının yüzeyinin ötesine geçen tartışmaları teşvik eden bir ortamda aktif olarak yer alarak, sinemayı bir sanat formu ve kültürel bir olgu olarak daha incelikli bir şekilde değerlendirme becerisi edineceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, öğrencilere popüler kültüre nüfuz eden çeşitli temaları, fikirleri, akımları ve kavramları eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme becerisi kazandırmak ve bunları daha geniş bir toplumsal bağlam içinde anlamalarını sağlamaktır. Popüler kültürü, hem geniş çapta paylaşılan ve tartışılan inançlar bütünü hem de toplumsal normların gücünü büyük ölçüde kazandığı bir alan olarak ele alacağız. Öğrenciler, seçilen filmler üzerine ayrıntılı analizler yaparak popüler kültürün önemini keşfetmenin yanı sıra, popüler kültüre yönelik farklı eleştirileri değerlendirme becerisi kazanacak ve popüler kültürün insanlara etkisinin yanı sıra insanların popüler kültürle nasıl etkileşim kurduğunu araştıran çeşitli yöntemleri inceleyeceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş yok
2) Dune 1 Derse gelmeden Dune 1 seyredilecek
3) Dune 2 Derse gelmeden Dune 2 seyredilecek
4) Dune 1 and 2 teams üzerinden paylaşılan Dune 1 ve 2 ile ilgili kısa videolar seyredilecek
5) Her Her izlenilecek
6) Her teams üzerinden paylaşılan Her ile ilgili kısa videolar izlenilecek
7) Inception Inception izlenecek
8) Arasınav 1-8 haftaların materyali gözden geçirilecek
9) Inception teams üzerinden paylaşılan Inception ile ilgili kısa videolar seyredilecek
10) Prometheus Prometheus seyredilecek
11) Prometheus teams üzeerinden paylaşılan Prometheus ile ilgili kısa videolar izlenecek
12) Free Guy Free Guy izlenilecek
13) Klişeler, fetişler, kitsch, kült kavramları, mitosların ve hikayelerin anlatımı. -Tartışılacak Film: Big Fish -Karşılaştırma İçin: The Lord of the Rings, Harry Potter, The Fisher King.
14) Dönemin genel olarak gözden geçirilmesi yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: none
Diğer Kaynaklar: John Storey – Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction
Dominic Strinati – An Introduction to Theories of Popular Culture
Marcel Danesi – Popular Culture: Introductory Perspectives

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
1) 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 4
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.