REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0604 Kişilerarası İletişim Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Öğ.Gör. NAZMİYE ARDUÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, insan ilişkilerini şekillendirme ve bu ilişkilere devamlılık kazandırma açısından kişilerarası iletişimi incelemeyi, kişilerarası iletişimin bireysel kimlik gelişiminde oynadığı rolü ve sosyal etkileşim içinde olan kişilerin iletişimlerini geliştirme yolunda bir araç olarak nasıl kullanılabileceğini öğrencilere aktarmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öncelikle öğrencilere kendilerini ve öteki insanları tanımalarını sağlayacak bilgileri nasıl edinecekleri öğretilir. Her dersin başında öğrenciye o haftanın konusu üzerinde düşündürecek bir "olay-durum" verilir ve bunun üzerine bir tartışma açılır. Daha sonra bilimsel ve toplumsal veriler ışığında durum açıklanır ve bilgiler derlenir. Alanlarında uzman akademisyen, yazar, sanatçı ve uygulamacılar derslere konuşmacı olarak çağırılır.

Dersin İçeriği

Bu ders toplumsal bağlam, kültür, kimlik ve rollerin yüz yüze iletişimdeki etkisini kapsamaktadır. Derste örnek olaylar çerçevesinde kişilerarası iletişim unsurları analiz edilmektedir. Öğrencilerden tartışmaya katılmaları ve bir grup projesi hazırlamaları beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İLETİŞİME GİRİŞ: TEMEL KAVRAMLAR VE SÜREÇLER
2) İLETİŞİM BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ
3) KİŞİLERARASI İLİŞKİLERİN BAŞLANGICI VE GELİŞİMİ
4) KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE DİNLEME
5) KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE EMPATİ
6) KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE KENDİNİ AÇMA
7) KİŞİLERARASI İLİŞKİLERDE SÖZSÜZ İLETİŞİM
8) ARA SINAV!
9) KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE GÜVENGENLİK
10) KİŞİLERARASI İLİŞKİLERDE ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA ÇÖZME
11) KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE DUYGUSAL ZEKÂ
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları
15) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: KİŞİLERARASI İLİŞKİLER ve ETKİLİ İLETİŞİM
Editör: Alim Kaya 6. Baskı 2014, Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar: Etkili İletişimin Önündeki 8 Engel, Kevin Hogan, Yakamoz Kitap, 2003.
İletişimsizlik Becerisi, Kadir Özer, 2000, Sistem Y.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3