FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0603 | Güncel Siyasal Sorunlar ve Liderler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. AHMET İLKAY CEYHAN Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders teorik bilgilerini kullanarak öğrencilere nasıl günlük siyasi konular hakkında düşünüleceği hakkında yardımcı olmayı amaçlamaktadır Dünyanın başka yerlerindeki siyasî düşüncedeki gelişmelerin giriş mahiyetinde tartışılarak, özellikle siyasî düşünürlerle siyasî liderler arasındaki etkileşimler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. Güncel siyasal sorunların çözümleri üzerine analitik çözümlemeler yapar. Güncel siyasal sorunlara ilişkin çözümlemelerini kendi cümleleri ile ifade eder. |
Türkiye siyasal sisteminin; anayasa, idari yapılanma, siyasi partiler, seçimler ve çıkar grupları üzerinden analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşmenin siyasal etkileri | Ders Notları |
3) | Modern ulus-devletlerin dönüşümü | Ders notları |
4) | Postmodern kimlik krizi | Ders notları |
5) | Kamusal alan kavramının siyasal tezahürü | ders notları |
6) | Asker-siyaset ilişkisi | ders notları |
7) | Siyasal partiler ve seçim sistemleri | Ders notları |
8) | Yurttaşın siyasal eğitim sorunları | Ders notları |
9) | Terörün siyasal etkileri | Ders notları |
10) | Medya-siyaset ilişkisi | Ders notları |
11) | Siyasal yönetilemezlik krizi | Ders notları |
12) | İnsan hakları sorunları | Ders notları |
13) | Sivil toplum örgütlerin siyasal etkisi | Ders notları |
14) | Devlet-hukuk ilişkisi | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Demokrasi Teorileri ve Toplumsal Hareketler, M.Kemal COŞKUN Bir İstikrarlı Demokrasi Teorisi, Ergun ÖZBUDUN |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |