Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş; yerel yönetimlerde iletişim |
|
2) |
yerel yönetim ve kurumsal iletişim (İBB ve iştirakleri arasında kurumsal iletişim) |
|
3) |
sosyal pazarlama(İBB ve STK’larla yürütülen sosyal kampanyalar) |
|
4) |
Sosyal Belediyecilik |
|
5) |
Marka şehir nedir, uluslararası organizasyonların şehre katkıları |
Çeşitli makaleler, IBB faaliyet raporları |
6) |
sporun kente kazandırdığı değer |
|
7) |
turizm ve kongre turizminin kente kattığı değer |
IBB faaliyet raporları, tanıtım kataloğu |
8) |
şehirdeki etkinliklerin yeniden konumlandırılması |
|
9) |
kültürel ve sanatsal etkinliklerin kente kattığı değer |
IBB 8.yıl kataloğu |
10) |
eğitim ve kent hayatına kattığı değer |
|
11) |
gençliğe yönelik etknlikler ve kente kattığı değer |
|
12) |
toplu ulaşımın kent yaşamındaki önemi ve kente kattığı değer |
IBB ulaşım raporları |
13) |
kent yaşamı ve çevre |
|
14) |
kent yaşamı ve teknoloji, sosyal medya kullanımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|