REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0601 Yerel Yönetimlerde İletişim Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilere, yaşadıkları şehire bir iletişimci gözüyle bakabilmeyi, şehirle ilgili farkındalığı geliştirip güçlendirmeyi, iletişim teorilerinden uygulamaya giden süreçleri canlı örnekleriyle deneyim olarak yaşatmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci;
1- iletişim teorilerinden hareketle bir şehrin iletişim dilini ve tarzını öğrenir
2- iletişim diliyle şehir arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- teori ve pratik arasındaki farkı çok farklı boyutlarıyla değerlendirir
4- teoriyle uygulamayı, örneklerden hareketlerle karşılaştırır
5- iletişim teorilerinin yaşadığı şehirde hangi anlayışla uygulandığını kavrar
6- iletişim kavramıyla yaşadığı şehir arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlar

Dersin İçeriği

yerel yönetimlerde, kurumsal iletişimden sosyal pazarlamaya, şehre değer katan çalışmalardan organizasyonların yeniden konumlanmasına kadar geniş bir yelpazeyi içerir, her konu öğrencilere hayata geçmiş gerçek kampanya örnekleriyle anlatılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş; yerel yönetimlerde iletişim
2) yerel yönetim ve kurumsal iletişim (İBB ve iştirakleri arasında kurumsal iletişim)
3) sosyal pazarlama(İBB ve STK’larla yürütülen sosyal kampanyalar)
4) Sosyal Belediyecilik
5) Marka şehir nedir, uluslararası organizasyonların şehre katkıları Çeşitli makaleler, IBB faaliyet raporları
6) sporun kente kazandırdığı değer
7) turizm ve kongre turizminin kente kattığı değer IBB faaliyet raporları, tanıtım kataloğu
8) şehirdeki etkinliklerin yeniden konumlandırılması
9) kültürel ve sanatsal etkinliklerin kente kattığı değer IBB 8.yıl kataloğu
10) eğitim ve kent hayatına kattığı değer
11) gençliğe yönelik etknlikler ve kente kattığı değer
12) toplu ulaşımın kent yaşamındaki önemi ve kente kattığı değer IBB ulaşım raporları
13) kent yaşamı ve çevre
14) kent yaşamı ve teknoloji, sosyal medya kullanımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kampanya örnekleri ve raporları, IBB faaliyet raporları, Istanbul Guide, IBB 8. Yıl kataloğu

IBB annual reports, Istanbul guide, various articles, IBB 8th year catalogue
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3