Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş; yerel yönetimlerde iletişim |
|
2) |
yerel yönetim ve kurumsal iletişim (İBB ve iştirakleri arasında kurumsal iletişim) |
|
3) |
sosyal pazarlama(İBB ve STK’larla yürütülen sosyal kampanyalar) |
|
4) |
Sosyal Belediyecilik |
|
5) |
Marka şehir nedir, uluslararası organizasyonların şehre katkıları |
Çeşitli makaleler, IBB faaliyet raporları |
6) |
sporun kente kazandırdığı değer |
|
7) |
turizm ve kongre turizminin kente kattığı değer |
IBB faaliyet raporları, tanıtım kataloğu |
8) |
şehirdeki etkinliklerin yeniden konumlandırılması |
|
9) |
kültürel ve sanatsal etkinliklerin kente kattığı değer |
IBB 8.yıl kataloğu |
10) |
eğitim ve kent hayatına kattığı değer |
|
11) |
gençliğe yönelik etknlikler ve kente kattığı değer |
|
12) |
toplu ulaşımın kent yaşamındaki önemi ve kente kattığı değer |
IBB ulaşım raporları |
13) |
kent yaşamı ve çevre |
|
14) |
kent yaşamı ve teknoloji, sosyal medya kullanımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
2 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
1 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
2 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
2 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
1 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
1 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
1 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
2 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
1 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
1 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
1 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
1 |