Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Oryantalizm: Tanımlar, Görüşler, Yaklaşımlar |
Okuma |
3) |
Batı ve Doğu: Batılı aydınların Doğu Algısı |
Okuma |
4) |
Doğu: Gerçek vs. Hayal |
Okuma |
5) |
Edebiyat: Batı'yı ve Doğu'yu Kurgulamak |
Okuma |
6) |
Politika: Batı ve Doğu |
Okuma |
7) |
Kültür: Oryantalist Filmler |
Okuma |
8) |
Geçmişten ve Günümüzden örneklerle Oryantalist Sanat |
Okuma, Araştırma |
9) |
Medya'da Oryantalizm |
Okuma |
10) |
Cinsiyet, Irk, Güç ve Oryantalizm |
Okuma |
11) |
Emperyalizm, Milliyetçilik ve Oryantalizm |
Okuma |
12) |
Terrör, Ayrımcılık ve Oryantalizm |
Okuma |
13) |
Avrupa Birliği ve Türkiye |
Okuma |
14) |
Globalleşme: Amerika ve Orta Doğu |
Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
5 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |