Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Oryantalizm: Tanımlar, Görüşler, Yaklaşımlar |
Okuma |
3) |
Batı ve Doğu: Batılı aydınların Doğu Algısı |
Okuma |
4) |
Doğu: Gerçek vs. Hayal |
Okuma |
5) |
Edebiyat: Batı'yı ve Doğu'yu Kurgulamak |
Okuma |
6) |
Politika: Batı ve Doğu |
Okuma |
7) |
Kültür: Oryantalist Filmler |
Okuma |
8) |
Geçmişten ve Günümüzden örneklerle Oryantalist Sanat |
Okuma, Araştırma |
9) |
Medya'da Oryantalizm |
Okuma |
10) |
Cinsiyet, Irk, Güç ve Oryantalizm |
Okuma |
11) |
Emperyalizm, Milliyetçilik ve Oryantalizm |
Okuma |
12) |
Terrör, Ayrımcılık ve Oryantalizm |
Okuma |
13) |
Avrupa Birliği ve Türkiye |
Okuma |
14) |
Globalleşme: Amerika ve Orta Doğu |
Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |