Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İmparatorluğun Sonu |
Readings on the break-up of the Otoman Empire; colonialism; independence of colonial states; centralized state systems of Iran and Turkey |
2) |
Arap Dünyasında devletin gücü |
Authoritarian states; classes and other groups |
3) |
Arap dünyasında hanedanlık yönetimleri |
Ürdün, Morokko ve Libya'da kraliyet ailesi yönetimi |
4) |
Petrol gelirlerinin kullanımı ve suistimal edilmesi |
Gelir sahibi devlet: Suudi Arabistan ve Körfez Ülkeleri |
5) |
Arap Milliyetçiliği |
Arap devletleri arası ilişkiler; Arap-Israil İlişkileri |
6) |
Arap dünyası dışında devlet ve politika |
İsrail, İran, Türkiye |
7) |
Körfez Savaşı'ndan sonra Ortadoğu'nun yeniden dizayn edilmesi |
Körfez Savaşı'nın bölgeye etkileri; Körfez savaşının ülkelere etkilere; 1990'lardaki gelişmeler |
8) |
POlitik ve Ekonomik Liberalleşme |
Mısır, Bin Ali'nin Tunusu ve İsrail |
9) |
Religious revivalism and religious revolution |
Iran Islam Cumhuriyeti; Arap devletlerinde din ve politika; İsrai'de din ve politika; Eyaletçilik ve milliyetçilik arasında Hristiyanlar |
10) |
Devlet-dışı Katılımcılar I |
Kırsal politikalalar; organize olmuş emek ,politikada kadın; Filistinliler |
11) |
Devlet-dışı Katılımcılar II |
Yemen, İran, Mısır, Ürdün ve Türkiye'de sivil toplum |
12) |
Türkiye2nin Ekonomik Gelişmesi |
1980 ve 1990'larda Yapısal Uyum |
13) |
11 Eylül 2001'in Etkisi |
Al-Cezaire'nin Etkisi; 11 Eylül Sonrası Amerikan Politikası |
14) |
Tekrar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|