Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İmparatorluğun Sonu |
Readings on the break-up of the Otoman Empire; colonialism; independence of colonial states; centralized state systems of Iran and Turkey |
2) |
Arap Dünyasında devletin gücü |
Authoritarian states; classes and other groups |
3) |
Arap dünyasında hanedanlık yönetimleri |
Ürdün, Morokko ve Libya'da kraliyet ailesi yönetimi |
4) |
Petrol gelirlerinin kullanımı ve suistimal edilmesi |
Gelir sahibi devlet: Suudi Arabistan ve Körfez Ülkeleri |
5) |
Arap Milliyetçiliği |
Arap devletleri arası ilişkiler; Arap-Israil İlişkileri |
6) |
Arap dünyası dışında devlet ve politika |
İsrail, İran, Türkiye |
7) |
Körfez Savaşı'ndan sonra Ortadoğu'nun yeniden dizayn edilmesi |
Körfez Savaşı'nın bölgeye etkileri; Körfez savaşının ülkelere etkilere; 1990'lardaki gelişmeler |
8) |
POlitik ve Ekonomik Liberalleşme |
Mısır, Bin Ali'nin Tunusu ve İsrail |
9) |
Religious revivalism and religious revolution |
Iran Islam Cumhuriyeti; Arap devletlerinde din ve politika; İsrai'de din ve politika; Eyaletçilik ve milliyetçilik arasında Hristiyanlar |
10) |
Devlet-dışı Katılımcılar I |
Kırsal politikalalar; organize olmuş emek ,politikada kadın; Filistinliler |
11) |
Devlet-dışı Katılımcılar II |
Yemen, İran, Mısır, Ürdün ve Türkiye'de sivil toplum |
12) |
Türkiye2nin Ekonomik Gelişmesi |
1980 ve 1990'larda Yapısal Uyum |
13) |
11 Eylül 2001'in Etkisi |
Al-Cezaire'nin Etkisi; 11 Eylül Sonrası Amerikan Politikası |
14) |
Tekrar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |