Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İmparatorluğun Sonu |
Readings on the break-up of the Otoman Empire; colonialism; independence of colonial states; centralized state systems of Iran and Turkey |
2) |
Arap Dünyasında devletin gücü |
Authoritarian states; classes and other groups |
3) |
Arap dünyasında hanedanlık yönetimleri |
Ürdün, Morokko ve Libya'da kraliyet ailesi yönetimi |
4) |
Petrol gelirlerinin kullanımı ve suistimal edilmesi |
Gelir sahibi devlet: Suudi Arabistan ve Körfez Ülkeleri |
5) |
Arap Milliyetçiliği |
Arap devletleri arası ilişkiler; Arap-Israil İlişkileri |
6) |
Arap dünyası dışında devlet ve politika |
İsrail, İran, Türkiye |
7) |
Körfez Savaşı'ndan sonra Ortadoğu'nun yeniden dizayn edilmesi |
Körfez Savaşı'nın bölgeye etkileri; Körfez savaşının ülkelere etkilere; 1990'lardaki gelişmeler |
8) |
POlitik ve Ekonomik Liberalleşme |
Mısır, Bin Ali'nin Tunusu ve İsrail |
9) |
Religious revivalism and religious revolution |
Iran Islam Cumhuriyeti; Arap devletlerinde din ve politika; İsrai'de din ve politika; Eyaletçilik ve milliyetçilik arasında Hristiyanlar |
10) |
Devlet-dışı Katılımcılar I |
Kırsal politikalalar; organize olmuş emek ,politikada kadın; Filistinliler |
11) |
Devlet-dışı Katılımcılar II |
Yemen, İran, Mısır, Ürdün ve Türkiye'de sivil toplum |
12) |
Türkiye2nin Ekonomik Gelişmesi |
1980 ve 1990'larda Yapısal Uyum |
13) |
11 Eylül 2001'in Etkisi |
Al-Cezaire'nin Etkisi; 11 Eylül Sonrası Amerikan Politikası |
14) |
Tekrar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; |
|
2) |
...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; |
|
3) |
...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; |
|
4) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; |
|
5) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; |
|
6) |
...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; |
|
7) |
...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; |
2 |
8) |
...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; |
|
9) |
...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. |
3 |