REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0418 İspanyolca II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İspanyolca
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Öğrenci kendini farklı zamanlar, deyimler ve tabirler kullanarak ifade edebilir, daha karmaşık diyaloglara girebilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derse katılan öğrenciler,
o Kendilerini farklı zamanlarda ifade edebilir,
o Problemleri, tercihleri, günlük hayatları, vs hakkında konuşabilir,
o Doktorda sağlık problemlerinden bahsetmek gibi bazı belli durumlarda kendini anlatabilir,
o Ülkeleri, şehirleri, özel hayatları, tercihleri hakkınca bilgi verebilir,
o Geçmiş olaylar ve gelecek planalrından bahsedebilirler. .

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı öğrencilere bu dilde konuşmayı sağlayacak; basit metinleri ve basit duysal malzemeyi anlayacak derecede dilbilgisi vermek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) “Gustar” (tekrar), hava durumu. Español sin fronteras, konu 8 Pasaporte, konu 8
2) Renkler, sıfat formlarına devam. Español sin fronteras, konu 8 Pasaporte, konu 8
3) “Estar+gerundio”, (şimdiki zaman yapısı), doktor diyalogları. Español sin fronteras, konu 9 Pasaporte, konu 9
4) “Estar+gerundio”, (şimdiki zaman yapısı), doktor diyalogları. Español sin fronteras, konu 9 Pasaporte, konu 9
5) Basit gelecek, devam. Español sin fronteras, konu 10 Pasaporte, konu 10
6) Gelecek yapılarına devam. Español sin fronteras, konu 10 Pasaporte, konu 10
7) Karışık zamanlar Español sin fronteras, konu 11 Pasaporte, konu 11
8) Karışık zamanlara devam. Español sin fronteras, konu 11 Pasaporte, konu 101
9) “Pretérito perfecto” Español sin fronteras, konu 12 Pasaporte, konu 12
10) perfect tense Español sin fronteras, konu 12 Pasaporte, konu 12
11) “Pretérito”. Español sin fronteras, konu 13 Pasaporte, konu 13
12) “Pretérito”. Español sin fronteras, konu 13 Pasaporte, konu 13
13) “Pretérito Imperfecto”. Español sin fronteras, konu 14 Pasaporte, konu 14
14) tekrar Español sin fronteras, konu 14 Pasaporte, konu 14
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Español sin fronteras/ Pasaporte
Diğer Kaynaklar: Español sin fronteras/ Pasaporte

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Uygulama 1 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3