LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0418 | İspanyolca II | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İspanyolca |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | A1.2 düzeyindeki öğrencilere İspanyolca dilinin öğretilmesi. Öğrenci kendini farklı zamanlar, deyimler ve tabirler kullanarak ifade edebilir, daha karmaşık diyaloglara girebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derse katılan öğrenciler, o Kendilerini farklı zamanlarda ifade edebilir, o Problemleri, tercihleri, günlük hayatları, vs hakkında konuşabilir, o Doktorda sağlık problemlerinden bahsetmek gibi bazı belli durumlarda kendini anlatabilir, o Ülkeleri, şehirleri, özel hayatları, tercihleri hakkınca bilgi verebilir, o Geçmiş olaylar ve gelecek planalrından bahsedebilirler. . |
Bu dersin amacı öğrencilere bu dilde konuşmayı sağlayacak; basit metinleri ve basit duysal malzemeyi anlayacak derecede dilbilgisi vermek. Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak; anlatım, eğitimsel oyun, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme, bireysel çalışma, proje hazırlama, okuma yöntemlerinden faydalanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | “Gustar” (tekrar), hava durumu. | Español sin fronteras, konu 8 Pasaporte, konu 8 |
2) | Renkler, sıfat formlarına devam. | Español sin fronteras, konu 8 Pasaporte, konu 8 |
3) | “Estar+gerundio”, (şimdiki zaman yapısı), doktor diyalogları. | Español sin fronteras, konu 9 Pasaporte, konu 9 |
4) | “Estar+gerundio”, (şimdiki zaman yapısı), doktor diyalogları. | Español sin fronteras, konu 9 Pasaporte, konu 9 |
5) | Basit gelecek, devam. | Español sin fronteras, konu 10 Pasaporte, konu 10 |
6) | Gelecek yapılarına devam. | Español sin fronteras, konu 10 Pasaporte, konu 10 |
7) | Karışık zamanlar | Español sin fronteras, konu 11 Pasaporte, konu 11 |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | “Pretérito perfecto” | Español sin fronteras, konu 12 Pasaporte, konu 12 |
10) | perfect tense | Español sin fronteras, konu 12 Pasaporte, konu 12 |
11) | “Pretérito”. | Español sin fronteras, konu 13 Pasaporte, konu 13 |
12) | “Pretérito”. | Español sin fronteras, konu 13 Pasaporte, konu 13 |
13) | “Pretérito Imperfecto”. | Español sin fronteras, konu 14 Pasaporte, konu 14 |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Español sin fronteras/ Pasaporte |
Diğer Kaynaklar: | Español sin fronteras/ Pasaporte |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |