MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0417 İspanyolca I Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İspanyolca
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: A1.1 düzeyindeki öğrencilere İspanyolca dilinin öğretilmesi.Öğrenciler belli başlı belirli ihtiyaçlarına yönelik günlük ifade ve deyimleri anlayıp kullanabilirler. Kendilerini tanıtabilirler, insanların nerede yaşadıkları, kimleri tanıdıkları, nelere sahip olduklarına dair sorular sorabilirler ve bu tip sorulara cevap verebilirler. Karşı taraf yavaş ve açık bir şekilde konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde diyalog içinde bulunabilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:

1.Kendinizi kısaca tanıtabilmek.
2.Çevresindeki insanları kısaca tanıtabilmek.
3. Bir yere gittiğinizde ne istediğinizi ifade edebilmek ve karşınızdaki kişiyle kısaca iletişim kurabilmek.
4.Renkler, sayılar ve yaşadığınız yer hakkında konuşabilmek.
5.Mağazada diyalog kurabilmek.
6.İlgilerini çeken aktiviteler, vb. den bahsedebilmek

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir.

Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak; anlatım, eğitimsel oyun, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme, bireysel çalışma, proje hazırlama, okuma yöntemlerinden faydalanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Derse Giriş. • Selamlama, tanıtım ve veda • Konuştuğunuz kişiyi tanımak için kullanılan telaffuz ve basit sorular ve cevaplar. • Öğrenciler selamlama ve tanışma ifadelerini tekrar ve diyalog yoluyla öğrenirler. • Öğrenciler sesleri duyarak ve telaffuz ederek öğrenirler.
2) • Şahıs Zamirleri • Tanışma • Kişisel Bilgiler • Alfabe • Dinleme ve telaffuz yoluyla dildeki seslerin öğrenilmesi.
3) • Meslekler, ülkeler ve uyruklar. • Cins (Eril, dişil), Tekil, çoğul. • Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
4) • Sayılar (0-100) • Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili. • Geniş Zaman düzenli fiil çekimleri. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. • Kahoot oyunuyla sayıların öğrenilmesi.
5) • Aula Internacional Plus -2.ünite • İstemek fiili çekimi ve kullanımı • Belirli, belirsiz edat (el,la,los,las) • İstemek fiilinin kullanımı ve alıştırmalarala belirli , belirsiz edatların öğretilmesi.
6) • Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir) • Neden, için ve çünkü kullanımı. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
7) • Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir) • Neden, için ve çünkü kullanımı. • Boş zaman aktiviteleri • Genel tekrar • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
8) ARA SINAV HAFTASI
9) • Aula Internacional Plus -3.ünite • Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
10) • Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark. • Muy /mucho /mucha /muchos /muchas arasındaki farklar. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
11) • Soru kalıpları • Hava durumu • Alıştırmalar ve kahoot ile hava durumunun öğretilmesi.
12) • Aula Internacional Plus -4.ünite • “Giymek” fiili çekimi • “Yapmalıyım” kalıbı • Renkler • İşaret sıfatları • Giysiler ile ilgili ispanyolca video izlenmesi • Renkler ile ilgili oyun oynanması. • İşaret sıfatları ile ilgili alıştırmaların çözülmesi.
13) • Bir mağazada diyaloğa girmek • Kelime Bilgisi: Giyim • Sayılar • Öğrenciler sınıfta etkileşimli diyaloglar oluşturabilirler. • Kahoot aracılığıyla sayıları öğrenmek.
14) • Tercih etmek, gitmek düzensiz fiillerin kullanımı ve çekimi. • -meli, -malı yapısı. • Genel tekrar • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Español sin fronteras/Pasaporte

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ödevler 3 12 36
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir.
2) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3) Karmaşık mekatronik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
4) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği  problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6) Mekatronik Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır.
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. 4
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. 3
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. 4
11) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Mekatronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4