AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0416 | Rusça II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CANAN GUTUL Öğ.Gör. TUĞBA AKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | • Öğrencilere sözel ve yazınsal anlamda Rusça başlangıç seviyesinde iletişim kurmaları için gerekli olan dil araçlarını sağlamak • Öğrencilerin güvenini ve yeni bir dilde iletişim kurabilmelerini, çeşitli, bağlayıcı ve interaktif aktiviteler ile güçlendirmek • Öğrencilerin Rus kültürünü, şarkılar, filmlerden ve çizgi filmlerden seçilmiş bölümler ile tanımalarını sağlamak • Yeni bir kültürün içine girerek öğrencilerin küresel çalışma alanındaki farkındalıklarını arttırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrencilerin farklı kısa ve basit metinleri okumaları mümkün olacak kaynaklar: uyarlanmış temel ve ek bilgileri anlamak çapraz-kültürel, gazetecilik ve sosyal metinler; • öğrencilerin kısa bir mektup, bir not, bir tebrik kartı yazmaları mümkün olacak kaynak metnine ana içerik sunmak için sorular; • öğrenciler ana temayı anlyabilecek (tema, yer, zaman, neden, vb.) tek diyaloglar sunulan ve gündelik üzerinde monologlar; •öğrenciler basit standart bir diyalog başlatabileceği durumlarda; kendiniz hakkında diyalog, arkadaşlarınızı, ailenizi korumak, çalışma, iş, yabancı dil öğrenme, iş günü serbest zaman, memleketi, hava durumu ve metini kendi ifadenize göre uyarlayınız |
Rusça başlangıç seviyesi için konular ‘’Test of Russian As a Foreign Language (TORFL Elementary level)’’ gerekliliklerini ve Common European Framework of Reference for languages yönergelerini dikkate alacaktır. Tüm bunlar Road to Russia 1 ders kitabında bulunmaktadır. Ayrıca dersin amaçlarına ulaşmak için temel kitabın yanı sıra farklı ders materyalleri de kullanılacaktır. Rus yaşam şekillerinin farklı açıları öğrencilere hem motive etmek için hem de dil öğrenmelerine yardımcı olmak için kültürel materyaller ve aktiviteler ile verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş. 2.Birinci dönem gözden geçirilmesi. . | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
2) | Urok 8: 1. Dilbilgisi: • Konuşma ve parçaları; Rakamlar (100-1000); • ikinci birleşme şimdiki zamanda fiiller. 2. Okuma. "MoskovaRusya'nın başkenti "dir. | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
3) | Urok 8: 1.Dilbilgisi : • Kompleks yapılı cümle. 2.Konuşma «Benim şehirim». | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
4) | Urok 8: 1.Dilbilgisi. • Emir cümleleri; • yer anlamında edat durumda; •edatların değeri В НА. 2.Okuma «Gezi Kremlin». | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
5) | İl k quiz öncesi genel tekrar. Quiz 1. | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
6) | Urok 9. 1.Dilbilgisi : • Özellikler fiil;• parçacık СЯ konjugasyon; • durumların karşılaştırılması fiilleri kullanmakучить ve учиться; • hâli isimler doğrudan nesne anlamında. 2.Konuşma «Yabancı Diller». | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
7) | Urok 9: 1. Dilbilgisi: • Hâli kişiselanlamda doğrudan nesne zamirler;•. negatif zamirler НИКОГО, НИЧЕГО;• fiilden sonra mastar ЛЮБИТЬ 2. Söyleşi: «Boş ne yapmalıyımzaman? » | Дорога в Россию I В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
8) | Urok 9 1. Dilbilgisi: • МОЖНО Zamirler; • karmaşık cümlebirlikte ПОЭТОМУ. 2.Konuşma: «Nereden hediyelik eşya satın alabilirim». | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
9) | 10: 1.Dilbilgisi : • Geçmişte gergin fiil, fiil БЫТЬ; • özellikle kullanımı geçmişte zaman zaman; • zarflar kullanım özellikleri fiillerin СМОТРЕТЬ ve ВИДЕТЬ. 2. Okuma: «Müze Ziyareti Puşkin». Urok 10: 1. Dilbilgisi: • Hareket fiilleri (şimdiki zamanda); tespit etmek • edat ulaşım modları. 2. Konuşma: «Ulaşım». | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
10) | Urok 10: 1. Dilbilgisi: • Hareket fiilleri (şimdiki zamanda); tespit etmek • edat ulaşım modları. 2. Konuşma: «Ulaşım». | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
11) | Urok 10: 1 Dilbilgisi: • hareket fiilleri (geçmiş zaman). 2.: Okuma «Mevsimler» | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
12) | Urok 11: 1. Dilbilgisi: • yön fiilleri (bitmişlik ve bitmemişlik), • yönlerin kullanımı (geçmiş zaman). 2. Konuşma örnekleri: Что ты читал вчера? Ты прочитал всю книгу? Как долго ты читал? Quiz 2. | В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
13) | Genel tekrar | Дорога в Россию I В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
14) | Urok 11: 1. Dilbilgisi: • yön fiilleri (bitmişlik ve bitmemişlik), • yönlerin kullanımı (geçmiş zaman). 2. Konuşma örnekleri: Что ты читал вчера? Ты прочитал всю книгу? Как долго ты читал? | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
Diğer Kaynaklar: | Дорога в Россию 1, В.Е.Антонова, М.М.Нахабина, М.В.Сафронова, А.А.Толстых |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 1 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 2 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 1 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 1 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 1 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 1 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 1 |